کد خبر: ۴۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 04
شفا آنلاین:مدیرکل ارزیابی، نظارت و شکایات سازمان غذا و دارو گفت: قاچاق اقلام سلامت محور تهدید جدی است به همین دلیل برنامه‌هایی را مشخص کردیم که نظارت‌‌ها شروع شده‌اند و با راه‌اندازی یک سامانه بساط قاچاق این اقلام برچیده خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، غفارزاده در اولین همایش روابط عمومی‌های سازمان غذا و دارو با موضوع سلامت و رسانه، گفت: ارزیابی عملکرد در حوزه سازمان غذا و دارو چند سالی به تاخیر افتاد اما در دوره اخیر مجدد احیا شده است.

وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد در زوایای مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها به روابط‌ عمومی‌‌ها بر می‌گردد، اکنون ارزیابی سال 92 را آغاز کرده‌ایم و سال آینده ارزیابی سال 93 را خواهیم داشت تا بر این اساس شاخص‌ها مشخص شوند، رتبه‌بندی‌ها اعلام و اهداف براساس آن تعیین می‌شود.

غفارزاده قاچاق اقلام سلامت محور را تهدید جدی دانست و گفت: این موضوع در همه کشورها تهدید اقتصادی و سلامتی است اما در کشور ما اهمیت مضاعفی دارد به همین دلیل برنامه‌های مشخصی تعیین شده و در قالب تشدید نظارت‌ها که آغاز شده سامانه‌ای در حال راه‌اندازی است تا بساط قاچاق برانداخته شود.

وی ادامه داد: از طرفی داروخانه‌هایی که تحت نظر ما فعالیت می‌کنند و ما به آنها مجوز داده‌ایم از موضوعات دیگر نظارتی است که کار آن را از تهران آغاز کرده‌ایم، بیمارستانها نیز ممکن است مشکلاتی از این دست داشته باشند به همین دلیل تمهیداتی برای نظارت میدانی در بیمارستان‌ها و بکارگیری نیروهای ویژه برای بررسی اوضاع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارزیابی، نظارت و شکایات سازمان غذا و دارو، افزود: باید کشفیات این موارد از سوی روابط عمومی‌ها اعلام شود و ماهیت قاچاق اطلاع‌رسانی شود تا از این طریق افکار عمومی در جهت مقابله با قاچاق ما را همراهی کنند.

وی بر آموزش عمومی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند قبل از انعکاس اخبار به رسانه‌ها اطلاعات لازم را بدهند و باید در زمینه آموزش بیشتر کار شود.
برچسب ها: همایش ، سازمان ، غذا ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: