کد خبر: ۴۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 02
شفا آنلاین:یک روانشناس گفت: هر قدر وابستگی‌ عاطفی فرزندان نسبت به پدر و مادر بیشتر باشد، پس از طلاق احتمال بروز آسیب‌های جدی تر بر فرزندان بیشتر است.
به گزارش شفا آنلاین،زهرا رشیدی، کارشناس روان شناسی با بیان این مطلب افزود: طلاق ر وی حالات فکری، رفتاری، روحی و روانی فرزندان به طور مستقیم موثر است و ممکن است فرزندان دچار افسردگی، پرخاشگری، ترس از ازدواج در آینده و حتی دچار احساسات منفی نسبت به یکی از والدین و یا هر دوی آن‌ها شوند و همچنین احساس ترد شدن حداقل از سمت یکی از والدین به آن‌ها دست دهد.

وی درباره‌ی رفتار والدین در دوران طلاق با فرزندان گفت: در دوران طلاق باید فرزندان تماس با والدین خود را به هیچ وجه از دست ندهند و همچنین نباید در انجام وظایف پدر و مادری برای فرزندان خللی ایجاد شود.

رشیدی تاکید کرد: والدین باید با توجه به سن فرزندانشان، آن‌ها را در برخورد با شکل تازه زندگی پس از طلاق آماده و ضطراب و ترس و تشویش را از آن‌ها دور کنند.

این کارشناس روانشناسی افزود:‌ والدین نباید از فرزندانشان علیه همسر خود برای گرفتن طلاق و یا مطالبه مهریه استفاده کنند و همچنین نباید در نظر کودکانشان دست به تحقیر یکدیگر زنند.
رشیدی اظهار داشت: هر قدر وابستگی عاطفی فرزندان نسبت به پدر و مادر بیشتر باشد، پس از طلاق احتمال بروز آسیب‌‌های جدی تر بر فرزندان بیشتر است. در نتیجه والدین باید پس از طلاق شرایط مساعد و مناسبی را برای فرزندان فراهم کنند و بر حمایت‌ عاطفی خود بیافزایند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان طلاق دیگر محیط خانه را جای امن نمی‌دانند و به سمت محیط بیرون از خانه تمایل پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پس از طلاق، مانند مصرف مواد، الکل، دوستی‌های خیابانی، روابط نامشروع و مشکلات تحصیلی، والدین باید با متخصصان سلامت رفتاری و مشاوران و روان شناسان مشورت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: