کد خبر: ۴۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 01
شفا آنلاین:عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه هر کشوری در دنیا برای حوزه دارویی یک سیستم کنترل و نظارت دارد؛ گفت: با عضویت ایران در PICS کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بدون آزمایش داروهای ایرانی را می‌پذیرند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران  با اشاره به اینکه نظارت بر روی ایمنی مراکز پخش دارو و پایداری زمان انقضا در همه جای دنیا وجود دارد، بیان داشت: اگر ایران به سازمان بازرسی دارویی بپیوندد؛ صادرات دارو تسهیل شده و سود آوری ارزی برای کشور بدنبال خواهد داشت.

وی رسمیت شناختن بازرسی در کشورها را از جمله آیتم‌های PICS عنوان کرد و افزود: عضویت در PICS نیازمند داشتن کارخانه‌های تولید و نهادهای نظارتی با استاندارد بالای بازرسی است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی به داروهای تولید ایران نیاز دارند؛ اذعان داشت: صادرات دارو به این کشورها علاوه بر سود آوری برای ایران سبب صرفه جویی برای کشورهای وارد کننده نیز خواهد شد.

به گفته این متخصص فارماکولوژی سازمان غذا و دارو بطور جدی این قضیه را دنبال می‌کند تا ایران به سازمان بازرسی دارویی بپیوندد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: