کد خبر: ۴۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 01
شفا آنلاين-روانشناس تربیتی گفت: بدبینی یک نوع اختلال شخصیتی است که در نتیجه آن، فرد بطور بیمارگونه‏ نسبت به مسایل مختلف سوءظن پیدا می کند.

به گزارش شفا آنلاين،«مرضیه سلیمانی» روز پنجشنبه افزود: افراد دچار بدبینی، معمولا به وسواس های فکری و عملی مبتلا هستند.


وی ادامه داد: هر رفتاری که زندگی فرد و خانواده را مختل کند، بیماری محسوب می شود. بدبینی نیز یک نوع بیماری روحی - روانی است که فرد و خانواده وی دچار آسیب می شوند.

سلیمانی گفت: مشخصه های افراد بدبین یا شکاک با یکدیگر متفاوت است و هر یک از آنان بدبینی خود را با سوءظن به یک یا چند مساله نشان می دهند.

این روانشناس تربیتی تصریح کرد: این افراد ممکن است به مکالمات تلفنی و یا مراودات اجتماعی همسر خود، فرزندان و نحوه پوشش اعضای خانواده دچار سوء ظن شوند.

سلیمانی افزود: روش های درمانی بیماران بدبین یا شکاک نیز به نوع و شدت آن بستگی دارد، اما در مواردی که فرد دچار سوءظن شدید است، باید تحت نظر پزشک و با دارو درمانی و رفتار درمانی معالجه شود.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دچار سوءظن هستند، از مراجعه به مطب پزشک و روانشناس خودداری و یا بعد از مدتی از ادامه درمان خود صرف نظر می کنند که این امر باعث برهم خوردن کانون زندگی و خانوادگی آنان می شود.

سلیمانی تصریح کرد: بدبینی یا شک تا حد زیادی ژنتیکی است و می تواند مانند یک ویروس در تمام اعضای خانواده نفوذ کند و آنها را در آینده به این بیماری مبتلا سازد.




ایرنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: