کد خبر: ۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
شفاآنلاین-استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اخلاق و تعهد پزشکی حد و اندازه‌ای دارد که علاوه بر پزشکان، سایر افراد و گروه‌های مرتبط به ویژه سازمان‌های بیمه گر نیز باید به آن توجه داشته باشند.
به گزارش شفاآنلاین، محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مشکلات در خصوص اخلاق پزشکی و ارتباط بین پزشک و بیمار زیاد است که این مشکلات همیشه از ناحیه پزشک یا بیمار نیست.

وی با بیان اینکه اخلاق پزشکی ابعاد گوناگونی دارد و همه دست اندرکاران و افراد مرتبط با حوزه سلامت مردم باید آن را به درستی اجرا کنند، تاکید کرد: اخلاق و تعهد پزشکی حد و اندازه‌ای دارد که علاوه بر پزشکان، سایر افراد و گروه‌های مرتبط به ویژه سازمان‌های بیمه گر نیز باید به آن توجه داشته باشند.

لطیفی افزود: در حال حاضر مشکلات زیادی در حوزه بیمه و تعرفه گذاری وجود دارد و تا این مشکل حل نشود، به طور قطع بسیاری از مشکلات حوزه سلامت برطرف نخواهد شد.

وی یادآور شد: در شهرهای بزرگ مشکلات بیمه‌ای بیشتر دیده می‌شود و هرچه تکنولوژی بیشتر و شهر بزرگ‌تر شود، مشکلات بیمه‌ای نیز افزون‌تر می‌شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: در صورتی که همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گیرند و همچنین خدمات درمانی و پزشکی ضروری و مورد نیاز مردم توسط بیمه‌ها مورد پوشش و حمایت قرار گیرند، در این صورت اغلب مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان برطرف خواهد شد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: