کد خبر: ۴۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
شفا آنلاین:مجله بارداری عنوان برنامه ای از شبکه دو سیماست که به مباحث و سؤالات بانوان در سنین مختلف پاسخ می دهد.

به گزارش شفا آنلاین،لیلا علوی کارشناس مامایی گفت: بالا بودن فشار خون، تورم در دست و  پاها را افزایش می دهد.خانم هایی که به میزان کافی لبنیات و کلسیم مصرف می کنند کمتر دچار ورم بارداری می شوند.تغذیه و فشارخون رعایت رژیم غذایی مناسب نقش بسیار موثری در کنترل فشارخون دارد. میان رژیم غذایی و فشارخون ارتباط اساسی وجود دارد و به منظور پیشگیری از ابتلا و درمان پرفشاری خون باید رژیم غذایی مناسبی داشت.

غذاهای پرنمک و پرادویه، چرب و سرشار از گوشت قرمز و سرخ کردنی ها، سس ها، روغن های جامد، مصرف نکردن میوه و سبزی، مصرف غذاهای آماده یا همان فست فودها به میزان زیاد همه و همه نقش مهمی در بروز بیماری فشارخون بالا یا تشدید آن دارند.

بر اساس آمار  ارتباط بین رشد جنین در رحم مادر و خطر پس از آن از در تصلب شرایین، فشار خون بالا، دیابت و سرطان تاثیر گذار است.  برای کودکانی که در رحم به اندازه کافی رشد  کردند افزایش خطر ابتلا به بیماری در مراحل ابتدایی، و حتی خطر مرگ ناگهانی وجود دارد. زنان در دوران بارداری،  باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مکمل های دوران بارداری حاوی مواد غذایی  برای بارداری مناسب باشد. مصرف یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری بر سلامت مادر و کودک بسیار تاثیر دارد.

خانم ها وقتی دچار فشار خون بالا می شوند بسته به سن آن ها و شدت بیماری شان اجازه زایمان طبیعی را خواهند داشت و فشار خون نحوه زایمان را کمتر تغییر می دهد و فشار خون خفیف نوع زایمان را کمتر تغییر می دهد.

ابتلا به افزایش فشار خون بارداری خطراتی از قبیل عقب افتادن جنین در داخل رحم پاره شدن جفت و مرده زایی را به دنبال خواهد داشت.

اگر در هفته 37 بارداری یا دیرتر به افزایش مختصر فشار خون مبتلا شده اید پزشک یا ماما بارداری شما را القا خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: