کد خبر: ۴۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳ - 2014December 25
شفاآنلاین-رئیس جمهور گفت: مردم عزیز ایران بدانند دولت یازدهم بعد از ۱۶ ماه امروز افتخار می کند که در ایران هیچ کس نیست مگر آنکه زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین،روحانی در جمع مردم بیرجند افزود: دفترچه بیمه درمانی برای همه مردم به صورت همگانی اجرا شده و این افتخار برای اولین بار در کشور ایران به دست دولت یازدهم و به همت شما مردم اجرایی و عملیاتی شده است.

آقای روحانی افزود: ما در زمینه امنیت غذایی قشرهای کم درآمد و محروم و همه آنهایی که زیرپوشش بهزیستی یا کمیته امداد هستند، دادن سبد کالای غذایی را امسال و سال آینده نیز ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: ما در زمینه سلامت گام بسیار بلندی را برای کم کردن آلام همه بیماران انجام داده ایم که البته شفا از ناحیه خداست و او شفا خواهد داد اما ما هم وسیله ایم و بیمارستان ها، پزشکان، پرستاران و خادمان شما در مراکز بهداشتی و درمانی نیز وسیله هستند.

روحانی افزود: امروز که به بیمارستانها می رویم چهره بیماران با 16 ماه پیش زمین تا آسمان فرق کرده است.

وی اضافه کرد: هنوز این راه ادامه دارد و ما طرح تحول سلامت را به کمک شما ملت ایران ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران بداند دولت در زمینه‌های نفت و گاز، آب، محیط زیست، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ و دانش و علم، اقتصاد دانش بنیان و در زمینه پیشبرد سیاست خارجی برای به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی استان مقاومت،علم، فرهنگ، شعر،وحدت بین همه مردم ووحدت شیعه و سنی وهمه اقوام و زندگی همزیستی و برادرانه همه مردم است.

رشد ۴ درصدی در ۶ ماه نخست

رئیس جمهور گفت: در پایان سه ماهه اول امسال طبق محاسبات بانک مرکزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد و حرکت رو به جلو در اقتصاد داشتیم و رشد ما بیش از ۴ درصد بوده است.

دکترروحانی اضافه کرد: این درحالیست که در سالهای91 و 92 رشد کشورمنفی بود و نه تنها حرکت رو به جلو نداشتیم بلکه شاهدرشد منفی نیز بودیم.

روحانی افزود: در سه ماهه نخست امسال، کشور دارای رشد بود و از رکود عبور کردیم و آغاز رونق، شکوفایی و حرکت رو به جلو بود و امروز افتخار دارم که در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم که طبق آماری که شب گذشته بانک مرکزی اعلام کرد در سه ماه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت بود.

وی گفت: در مجموع در شش ماه نخست امسال دارای رشد 4 درصدی بوده ایم در حالی که در سال 91 منفی 6.8 درصد و در سال 92 کمتر از 2 درصد در این زمینه به ثبت رسیده و امسال نخستین سالی است که دارای رشد مثبت هستیم.

رئیس جمهور افزود: وقتی کشوری در دو دوره متوالی سه ماهه رشد دارد به معنای این است که رونق اقتصادی در ایران عزیز وجود دارد.

آقای روحانی گفت: به ملت بزرگ ایران به خاطر آغاز ماه ربیع‌المولود و هجرت پیامبر که در نخستین روز از این ماه انجام شد و نیز رشد مثبت اقتصادی در دو دوره سه ماهه تبریک می گویم.

خوشحالیم که تورم از ۴۰ به ۱۸/۱۸ درصد رسیده است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز کار با دو معضل بسیار بزرگ تورم بالای ۴۰ درصد و رکود مواجه بود، گفت: امروز خوشحالیم که بگوییم تورم به مرز ۱۸/۱۸ درصد رسیده است.

دکتر روحانی گفت: با وجود کاهش آب و کم بهره بودن استان خراسان جنوبی از نعمت آب، این استان دارای نعمت بزرگ مردان فرهیخته،عالم، دانشمند، ادیب، فقیه، فیلسوف است و مردان بزرگی از این  سرزمین برخاسته اند.

روحانی افزود: همچنین این سرزمین ، جوانان بزرگ و ایثارگری را برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه ها فرستاد.

رئیس جمهور گفت: خوشحالم در سفر به خراسان رضوی که چند ماه قبل انجام شد در جوار مرقد امام هشتم خطاب به ملت ایران اعلام کردم که طبق آمار بانک مرکزی ، کشور از رکود خارج شد و این خبر مسرت بخشی بود.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز کار خود با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بود تصریح کرد: اولین معضل تورم بالای 40 درصد و لازم بود که با کمک مردم و همت مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم از 40 به 35 ، از 35 به 34 ، از 34 به 32 و بالاخره به 28 درصد رسیدیم و امروز خوشحالیم بگوییم که تورم به مرز18/18درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: درکنار تورم ما شاهد رکود بودیم یعنی عدم رشد و در سالهای گذشته رشد ما منفی بوده یعنی نه تنها رشد نداشتیم بلکه پسرفت هم داشتیم.

پرداخت 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بی سابقه است

رئیس جمهور گفت: در 9 ماهی که از سال جاری گذشته است 94 درصد بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کرده ایم و این در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

دکتر روحانی افزود: بدانید تمام پیشرفت کشور ما در این 16 ماه به دست توانمند شما مردم ایران انجام شده است، دولت به عنوان خادم شماست، دولت به دنبال آن است تا اهداف شما، مطالبات و نظرهای شما را با کمک و همت و هدایت شما به پیش براند.

روحانی با اشاره به اینکه اگر ما امروز پیشرفت داریم، پیشرفت شما مردم عزیز و کوشای ایران عزیز است، افزود: همین آمار دیشب بانک مرکزی نشان می دهد در زمینه نفت و گاز، معادن و صنعت، خدمات و کشاورزی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داریم و حتی در زمینه مسکن که حرکتی نداشتیم، با بودجه عمرانی این حرکت ساخت و ساز هم آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه در 9 ماهی که از سال جاری گذشته است 94 درصد بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کرده ایم و این در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است گفت: حدود 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال جاری در این 9 ماه پرداخت کردیم که این رقم در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و در این مدت حرکت بسیار خوب رو به جلو در زمینه عمران و آبادانی کشور و استان‌ها آغاز شده است.

به یاری خدا بر توطئه کاهش قیمت نفت غلبه خواهیم کرد

رئیس قوه مجریه همچنین اقدامات صورت گرفته در زمینه نفت و گاز را در سال جاری حرکتی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در زمینه تولید گاز رشد بسیارخوبی تا امروز داشته ایم و ان‌شاءالله تا پایان سال خواهیم داشت و تا پایان سال تولید گاز ما روزانه 100 میلیون مترمکعب افزوده خواهد شد.

رئیس جمهور به کاهش قیمت‌های جهانی نفت اشاره کرد و افزود:‌ گرچه شرایط جهانی به ویژه توطئه برخی کشورها در سطح جهانی قیمت نفت را کاهش داده است اما به حول و قوه الهی از این مشکلات به همت، تلاش و کوشش شما مردم به خوبی عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قیمت نفت به صورت فعلی باقی نمی ماند گفت: هر چه هم توطئه کنند افق آینده ما روشن است و ملت ما در همه صحنه ها پیروز خواهد بود .

البته تحقق این امر یک شرط بیشتر ندارد و آن اینکه امیدمان را حفظ و وحدت ، انسجام و یکپارچگی مان را هر روز بیشتر کنیم و در مسائل جزیی، اختلافات را کنار بگذاریم زیرا ما همه اهل یک کشور و زیر پرچم ایران هستیم و زیر خیمه اسلام و ایران زندگی می کنیم.

کسی لکه های سیاه اختلاف را نگه ندارد

وی اضافه کرد: ما همه به قانون اساسی، رهبری ، وحدت و انسجام مان پایبندیم از این رو مسائل جزیی این جناح و آن جناح ، راست و چپ ، این سمت و آن سمت ، این مذهب و آن مذهب و این دین و آن دین را کنار بگذاریم زیرا افتخار همه مان این است که مسلمان و ایرانی هستیم .

رئیس جمهور گفت : کسی ، گروهی  و فردی از 3 ،‌4 ، 5 ، 10 ،‌15 سال پیش ؛ این قدر لکه های سیاه را پیش خود نگه ندارد؛ خود آفتاب لکه سیاه را سفید می کند بگذارید آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و آفتاب برادری و اخوت اگر لکه سیاهی بر روی پیراهن سفید اسلام و ایران است آن را بزداید و مرتب به آن لکه سیاه اشاره نکنیم بلکه به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.

همه قولهای امروز در سال 94 و 95 اجرایی می شود

حجت الاسلام روحانی افزود: همه قولهایی که الان خدمت شما می دهم قول هایی است که به حول قوه الهی در سال 93 و 94 یا در سال 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با تبیین برنامه های دولت در زمینه آب گفت : اینجا سرزمینی است که شما قدر آب را خوب می دانید اصولا ما فرزندان کویر قدر آب را خوب می دانیم ، می دانیم آب چه نعمتی است و تمدن گذشته ایرانی در زمینه حفظ آب ، قنوات و احداث آن نشان از آن دارد که این ملت همواره قدر این نعمت خداداد و حیات بخش را دانسته و می داند.

رئیس جمهور افزود: ما درزمینه آب، طرح هایی که در امکان این دولت است اجرایی وعملیاتی خواهیم کرد چند سدی که درحال اجراست از جمله سد سیاه رود در سال 94 به اتمام و بهره برداری خواهد رسید و سد فرخی قائن زودتر بهره برداری می شود.

آقای روحانی اضافه کرد: مجتمع آب رسانی روستایی که آب 25 هزار نفررا تامین خواهد کرد اجرایی و عملیاتی خواهد شد یعنی مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان سال 94 تکمیل می شود و تصفیه خانه آب شرب شهر بیرجند نیز در ماه های پیش رو به اتمام و بهره برداری می رسد.

رئیس جمهور گفت: درزمینه طرح انتقال آب با لوله که حدود 600 کیلومتر است آب را برای استفاده در بخش کشاورزی منتقل خواهیم کرد که بخش کوچکی از این طرح نیز در سال 93 و عمدتا پایان سال 94 اجرا خواهد شد.

روحانی افزود: در زمینه طرح های کشاورزی، اولا طرح های آبخیزداری را که بسیار وسیع است در تهران در جلسه ای با حضور وزرا بررسی کردیم که طرح بسیار وسیعی در این استان اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته در حد توان دولت در بودجه سال آینده و به کمک شما مردم با اجرای طرح آبخیزداری باید بتوانیم از آب های موجود این استان حراست کنیم و کشاورزی را توسعه دهیم.

آقای روحانی، اجرای طرح های گلخانه ای را نیز برای توسعه استان خراسان جنوبی بسیار موثر دانست و گفت : بخش های زیربنایی این طرح را دولت اجرا و بخش خصوصی آن را پیگیری میکند که تا پایان سال 93 و اوایل سال آینده 8 طرح گلخانه ای و 18 واحد دامپروری خواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برنامه های دولت در زمینه توسعه راه های استان خراسان جنوبی گفت : راه های استان راه هایی است که باید در مسیرهای اصلی به بزرگراه تبدیل شود و ما کل راه های استان را در تهران با حضور وزرا و استاندار این استان بررسی کردیم.

وی افزود: ما صد کیلومتر از این راه ها را در سال 94 و 95 تبدیل به بزرگراه خواهیم کرد که  مشخصات آن را وزیر راه  به شما اعلام خواهد کرد این راه ها را بر مبنای اولویت ها اجرا می کنیم اما فقط این صد کیلومتر نیست و ادامه می یابد منتهی این صد کیلومتر در سال 94 و 95 اجرا خواهد شد.

قول می دهم راه آهن خراسان جنوبی به راه آهن سراسری متصل شود

رئیس جمهور گفت: اینکه طرح راه آهن خراسان جنوبی باید اجرایی شود مورد اتفاق جمع هیئت دولت است.

روحانی با بیان اینکه تمام طرح های راه آهن از دید این دولت مصوب است، افزود: در بودجه سال 94 هم ردیفی پیش‌بینی شده و 10 میلیارد تومان پول نیز برای مطالعه و طراحی راه آهن استان قرار داده شده است.

وی گفت: قول می دهم دولت با همه همت راه آهن را دنبال می کند تا بیرجند و استان خراسان جنوبی به راه آهن سراسری متصل شود.

روحانی افزود: هم در زمینه مطالعه و طراحی و هم در زمینه سرمایه گذاری و فاینانس هر قدمی که برداریم به اطلاع مردم می رسانیم.

60
میلیارد تومان تسهیلات برای تولید در بیرجند

وی با اشاره به اینکه برخی کارخانه ها و مراکز تولیدی استان به خاطر مشکل مالی و سرمایه در گردش با تمام ظرفیت کار نمی کنند گفت: در تهران در جلسه‌ای با حضور رئیس کل بانک مرکزی تصویب کردیم که 60 میلیارد تومان پول و تسهیلات در اختیار مراکز تولیدی استان به عنوان سرمایه در گردش قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت توسعه معادن استان ازجمله زغال سنگ را دنبال می کند افزود: طرح های مصوب توسعه استان امشب در شورای اداری تصویب می‌شود و به اطلاع مردم خواهد رسید.

افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، امروز

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی در استان خراسان جنوبی گفت: امسال موضوع مالچ پاشی را در این استان اجرا و عملیاتی می کنیم و سال آینده نیز اجرای آن را ادامه خواهیم داد.

روحانی از افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در این سفر خبر داد و نیز درباره اجرای طرحهای سلامت در این استان گفت: ساختمان بیمارستان بیرجند در نیمه دوم سال 94 تکمیل خواهد شد که سپس آن را تجهیز خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سه بیمارستان در این استان از نظر کادر درمانی اوایل سال آینده تأمین و تکمیل خواهد شد گفت: ما اعتبارات لازم را برای تجهیز این سه بیمارستان در استان پیش بینی کرده ایم.

رئیس جمهور در پایان با اشاره به تصویب 21 طرح و پروژه در هیئت دولت برای بیرجند گفت: این تعداد طرح و پروژه در شورای عالی اداری استان که قرار است امشب برگزار شود اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور درباره میزان اعتبار برای 21 طرح شهر بیرجند گفت: دولت 270 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها اختصاص داده است.

روحانی از استاندار خراسان جنوبی خواست ماهانه گزارش هایی را درباره اجرایی و عملیاتی شدن طرح ها و پروژه ها به دولت و شخص رئیس جمهور ارائه کند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: