کد خبر: ۴۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
شفاآنلاین-بانک انصار برای چهارمین سال پیاپی عالیترین جایزه مدیریت سلامت اداری کشور را از سوی دبیرخانه جایزه مدیریت سلامت اداری به دست آورد تا با بالا‌ترین امتیاز در زمینه مبارزه با فساد اداری، به ویژه در حوزه نظام‌ها و ساختارهای مدیریت سلامت اداری، همچنان رکورد دار مدیریت سلامت اداری کشور باشد.
به گزارش شفاآنلاین،مدیرعامل بانک انصار ضمن اشاره به رویکرد سیستمی در مدیریت فرایندهای نظارت و کنترل گفت: فساد در سازمان‌ها عوامل متعددی نظیر عوامل اداری- مدیریتی، فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد و با شناخت دقیق اجزای این عوامل و اثرات آن‌ها بر روی یکدیگر می‌توان نسبت به انتخاب و اجرای راهکارهای مهار فساد اقدام نمود.

ابراهیمی در ادامه به تشریح فرایند تحلیل، طراحی و ارزیابی اثربخشی نظام کنترل و نظارت بانک پرداخت و ضمن اشاره به رویکرد سیستمی و تحلیل پژوهش محور بانک انصار در مقوله مبارزه با فساد اداری و ارتقای سلامت اداری افزود: این بانک با تکیه بر شناخت و بینش حاصل شده از تحلیل کل نگر مسئله فساد و سلامت اداری و نیز بهره گیری از مدل‌های یکپارچه کنترلهای داخلی، جهت مدیریت و کنترل اثربخش فرآیند‌ها اقدام به طراحی ساختار نظام کنترل و نظارت خود نموده است.

 ابراهیمی سپس اثربخشی سیاست‌ها و آثار اقدامات نظارتی و کنترلی بانک انصار را مورد تحلیل قرار داده و در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مدیریت سلامت اداری، بانک انصار مجموعه‌ای از اقدامات، ابزار‌ها و فرآیند‌ها را در قالب یک چارچوب استاندارد ساخت یافته برای تحقق اهداف ایجاد کرده است. وی افزود: در رویکرد موجود، پس از تدوین و اجرای سیاستهای ارتقای سلامت اداری نتایج دریافت و اثربخشی آن‌ها ارزیابی می‌گردد.

مدیر عامل بانک انصار درپایان سخنان خود به ارایه پیشنهادهایی برای مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری پرداخته و چنین نتیجه گرفت: برای مدیریت سلامت اداری باید استقرار نظام حاکمیت شرکتی، ایجاد تشکل حرفه‌ای، به کارگیری موثر فناوری‌های نوین، استقرار مدیریت ریسک یکپارچه، قانون گرایی، فرهنگ سازی، آموزش‌های مستمر، ارتقای بینش و نگرش نیروی انسانی و ترویج فرهنگ پاسخگویی و مستندسازی سیستمی سرلوحه فعالیت‌های سازمانی و به ویژه، حوزه‌های نظارت و کنترل قرارگیرد.

این گزارش می‌افزاید که چهارمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری که شامل عناوین متعهد، همگام، پیشگام و پیشرو است با حضور نمایندگان برخی از بنگاه‌های خدماتی، بانکی و بیمه و... در محل سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امورخارجه واقع در نیاوران برگزار شد و بانک انصار امسال عنوان بر‌تر مدیریت سلامت اداری را برای چهارمین سال پیاپی به دست آورد تا مجموعه افتخارات خود را کامل و به الگوی کاملی از مدیریت سلامت اداری در کشور تبدیل شود.

شایان ذکر است که اهتمام بانک انصار به رعایت اصول حاکمیت شرکتی و تلاش در جهت ارتقای سلامت اداری معرف تعهد این بانک در تأمین منویات و تحقق فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری، اجرای قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه بافساد سازمان ملل متحد و مقررات ارتقای سلامت اداری و پیشگیری و مبارزه با رشوه و فساد در دستگاه‌های اجرایی و رفع دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی می‌باشد.


باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: