کد خبر: ۴۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
شفاآنلاين:دکتر کلانتر معتمد استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در خصوص آثار مثبت و ارزشمند طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: وزارت بهداشت با اجرای کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت، بزرگترین خدمت را به جامعه پزشکی و مردم ارایه کرد.


به گزارش شفاآنلاين، ضمن تقدیر از زحمات وزیر بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت با اشاره به اثرات مثبت کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت گفت: با اجرای این کتاب، ظلمی که سالها بر جامعه پزشکی اعمال می شد از بین رفت، حدود 10 سال بود که تغییری درتعرفه های خدمات پزشکی ایجاد نشده بود و تعرفه ها به شکل واقعی اعمال نمی شد.

وی با بیان این مطلب که علیرغم تعرفه های غیرمنطقی اغلب جامعه شریف پزشکان سعی می کردند شرایط نامناسبی را برای بیماران قائل نشوند تا مبادا خدمات جامعه پزشکی زیر سوال برود، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت با اجرای کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت، بزرگترین خدمت را به جامعه پزشکی و مردم ارایه کرد.

دکتر کلانتر معتمد افزود: گرچه در اجرای این کتاب ممکن است نواقصی بوجود بیایید ولی قطعا این نواقص اصلاح شدنی است و ایراداتی که در ارتباط با ضرایب بین رشته ای بوجود آمده در دست اصلاح می باشد.

این استاد برجسته دانشگاه در ادامه گفت: اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت گامی مثبت در راستای ایجاد عدالت در جامعه متناسب با شرایط روز دنیا و تورم کنونی کشور است که خدمت شایسته ای به بیماران می کند زیرا با اجرای تعرفه گذاری های جدید، دیگر کسی از قوانین تعریف شده تجاوز نمی کند، خصوصا پزشکان که خدمت رسانی به بیماران را همواره جزو اهداف اصلی کار و حرفه خود می دانند.

دکتر کلانتر معتمد با اشاره به خدمات صادقانه پزشکان و ضرورت داشتن وضعیت معیشتی مناسب برای آنان مانند سایر اقشار مردم ،اجرای کتاب تعرفه گذاری را باعث برقراری نظم در جامعه و رضایتمندی پزشکان و بیماران دانست.

این استاد پیشکسوت دانشگاه با اشاره به استقبال پزشکان از اجرای کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت گفت: پزشکان از اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت و مفاد کتاب تعرفه گذاری جدید رضایتمندی کامل دارند، اما ایراداتی در این طرح وجود دارد که قابل برطرف شدن است .

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم توانایی پرداخت هزینه های درمانی را نداشتند، پزشکان نیز به تنهایی نمی توانستند خدمات شایسته ای ارائه کنند اما با اجرای این طرح ، دولت به مردم کمک می کند تا بتوانند بهترین و باکیفیت ترین خدمات را دریافت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: