کد خبر: ۴۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
شفاآنلاین-دکتر سلیمان سیف راشد وزیر بهداشت تانزانیا که به همراه هیأتی به تهران سفر کرده است، صبح امروز با وزیر بهداشت کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش شفا آنلاین،در نشستی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پززشکی و دکتر اسدی لاری مدیر کل امور بین الملل این وزارتخانه و هیئت تانزانیا در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری های مشترک در زمینه های بهداشتی و آموزش پزشکی، به امضای وزرای بهداشت دو کشور رسید.

دکتر هاشمی در این نشست با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و علائق مذهبی مشترک میان کشور ایران و تانزانیا، گفت: دو کشور ایران و تانزانیا می توانند در حوزه سلامت روابط موثر و مفیدی با یکدیگر داشته باشند و خوشحال می شویم بتوانیم اقدامات موثر و مفیدی در حوزه سلامت برای مردم تانزانیا انجام دهیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران می تواند در حوزه پیشگیری و بهداشت نیز با کشور تانزانیا همکاری داشته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت انتقال تکنولوژی های پزشکی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی کشور ایران آماده همکاری و سرمایه گذاری در حوزه سلامت کشور تانزانیا است.

وی ادامه داد: همچنین از آنجا که 96 درصد داروهای ایران، تولید داخل است و مورد مصرف کشورهای منطقه می باشد، امیدواریم بتوانیم از طریق کشور تانزانیا، داروهای تولید ایران را به سراسر منطقه افریقا برسانیم.

هاشمی در ادامه، همکاری کشور ایران با تانزانیا در حوزه درمان را از طریق آموزش پزشکی و کسب مهارت عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت ایران می تواند در تربیت نیروی انسانی در رشته های مختلف پزشکی، داندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های پیراپزشکی با این کشور همکاری کند.

بنابر این گزارش، پیش از سخنان وزیر بهداشت، دکتر سلیمان سیف راشد وزیر بهداشت تانزانیا نیز طی سخنانی ضمن استقبال و ابراز خرسندی از همکاری های دو جانبه بهداشتی، خواستار همکاری شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی برای احداث کارخانه دارویی در این کشور شد.

  • وی که در چند روز اقامت خود در ایران از خانه های بهداشت کشورمان بازدید کرده بود، خواستار انتقال تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: