کد خبر: ۴۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 07
مشاور وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-مشاور وزیر بهداشت در امور رسیدگی به شکایات گفت: آئین نامه ها و مقررات در وزارت بهداشت باید شفاف سازی شود تا بتوانیم دسترسی مردم را برای دستیابی به اطلاعات آسان تر کنیم.
به گزارش شفا آنلاین،«سجاد رضوی» در نشست ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: در همین راستا IT کردن اطلاعات از اهدافی است که در این وزاتخانه دنبال می شود تا مراجعه مردم به سازمان های مرتبط کاهش یابد و از طرفی درخواست های مردم نیز قابل پیگیری شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور رسیدگی به شکایات گفت: در وزارت بهداشت کمیته ای در بحث سلامت اداری ایجاد شد که البته از مصوبات هیات دولت است تا تمام گلوگاه هایی را که ممکن است در معاونت ها منجر به فساد اداری شوند، قابل شناسایی باشند.

رضوی گفت: هم اکنون در حال اصلاح این گلوگاه ها هستیم تا روند اداری با سلامت و اطمینان بیشتر ادامه پیدا کند.

مشاور وزیر بهداشت در امور رسیدگی به شکایات در ادامه

نگه داشتن بی مورد بیماران در ICUهای بیمارستان های خصوصی را برای درآمد بیشتر تأیید کرد.

نامبرده بیشترین تخلف در وزارت بهداشت را در حوزه جذب نیرو و صدور مجوزها دانست و گفت: بیمارستان های خصوصی و بیمه ها در مورد تعرفه های جدید به توافق نرسیدند.

وی در مورد اینکه فساد اداری در کدام بخش های وزارت بهداشت بیشتر است، افزود: تخلف ها در جذب نیرو، صدور مجوز و در حوزه پروانه ها وجود دارد اما اگر این فرایندها به دور از دخالت انسان باشد و همه به صورت یکسان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند یا به صورت یکسان در آزمونی شرکت کنند، فساد اداری به حداقل می رسد.

مشاور وزیر بهداشت گفت: بیشترین تخلفات برای صدور مجوز رخ داده، در جذب نیرو و استخدام احتمال خطا وجود دارد که با روند در پیش گرفته شده و بحث IT و ارتباط با مردم این فسادها کمتر خواهد شد.

رضوی افزود: شماره تلفن های 1560، 1490 و 1690 به مردم کمک می کند تا مشکلات خود را در زمینه های بهداشت، درمان و تعرفه ای اعلام کنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بازرسی و رسیدگی به شکایات گفت: آمار زیرمیزی ها در بسیاری از استان ها بر اساس ارزیابی های انجام شده بالا نبوده است.

رضوی افزود: مواردی هم که مطرح شد از طریق کمیسیون ماده 11 و سازمان نظام پزشکی بررسی شده و در شهرستان ها هم میزان تخلف زیرمیزی کم بوده است.

وی در مورد برخورد با زیرمیزی گفت: از سوی سازمان نظام پزشکی در برخورد اول تذکر شفاهی سپس تذکر کتبی و محرومیت سه ماه تا یک سال پیش بینی شده اما از سوی وزارت بهداشت تذکر شفاهی و کتبی حذف و فقط محرومیت سه ماه تا یکسال برای پزشکان متخلف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر هزینه تقریبی را قبل از بستری شدن به بیماران اطلاع دهیم بیماران می دانند که چه میزان باید هزینه کنند و در همین ارتباط در آینده نزدیک تمام هزینه تمام شده در سایت بیمارستانها قرار داده شده و به اطلاع مردم می رسد و بیمه ها نیز در جریان هزینه ها قرار خواهند گرفت.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: