کد خبر: ۴۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
شفاآنلاین- قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی اندکی افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۰۸ دلار معامله شد.
به گزارش شفاآنلان، فلز زرد روز جمعه در آستانه ثبت بالاترین رشد قیمت هفتگی در 10 ماه گذشته قرار گرفت، اما سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمارهای بازار کار آمریکا مضطرب و نگران بودند.
گزارش آمار بازار کار آمریکا به عنوان نشانه ای از میزان تقویت اقتصاد آمریکا و تاثیری که این گزارش می تواند بر افزایش ارزش دلار و سیاست پولی آینده فدرال رزرو داشته باشد، به دقت از سوی سرمایه گذاران و تحلیلگران رصد می شود.
انتشار یک گزارش قوی می تواند فدرال رزرو را مجاب نماید تا نرخ بهره را زودتر افزایش دهد و ارزش دلار را بالا ببرد. سرمایه گذاران نگران اند که افزایش نرخ بهره جذابیت بازار طلا را کاهش دهد.
بر اساس نظرسنجی ها پیش بینی می شود که این گزارش افزایش 230 هزار فرصت شغلی در ماه گذشته را نشان دهد، که در این صورت نرخ بیکاری در آمریکا در حد 5.8 درصد باقی خواهد ماند.
هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «اگر آمارهای امشب بالاتر از 230 هزار باشد، ممکن است قیمت طلا به سرعت کاهش یابد.»
وی افزود: «(یک گزارش قوی) قیمت طلا را در ادامه روزهای سال در زیر 1200 دلار نگه می دارد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش 2 دلاری نسبت به روز گذشته به 1208 دلار رسید. قیمت فلز زرد در آستانه ثبت رشد هفتگی 3.3 درصدی قرار گرفته است که بالاترین رشد از ماه فوریه تاکنون است.
در ماه های اخیر، آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و تقویت ارزش دلار قیمت طلا را به پایین ترین رقم در 4.5 سال اخیر رسانده است. افت شدید قیمت نفت و رسیدن آن به پایین ترین رقم 5 سال گذشته نیز در کاهش قیمت طلا بی تاثیر نبوده است.

تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: