کد خبر: ۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 05
شفا آنلاین: بانک یو سی اوی هند هرگونه نقش داشتن در صدور حواله ۲۰ هزار کرور روپیه پول با همکاری شرکت های متعلق به موسسات مستقر در ایران و کشورهای همسایه را رد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، بانک یو سی اوی هند روز پنجشنبه هرگونه نقش داشتن در صدور حواله 20 هزار کرور روپیه پول با همکاری شرکت های متعلق به موسسات مستقر در ایران و کشورهای همسایه آن را رد کرد.

اداره اعمال مقررات هند در حال انجام تحقیقاتی در مورد تمام شرکت های واردات و صادراتی است که با کشورهای آسیای میانه و به خصوص ایران و جمهوری آذربایجان قرار داد همکاری دارند.

یک مقام بلندپایه اداره اعمال مقررات هند گفت: «حدود 6-7 تبعه خارجی (که اکثر آنها ایرانی و یکی از آنها آذربایجانی هستند) با ویزای دانشجویی به هند سفر کرده اند، مدیریت چند شرکت را در اختیار گرفته اند، با بانک های ملی شده هند و مسئولان آنها ساخت و پاخت کرده اند و مقادیر زیادی پول را از هند به دوبی و احتمالا به ایران انتقال داده اند.»

بر اساس این گزارش، اداره اعمال مقررات هند دریافته است که حدود 2 هزار کرور روپیه در حساب های بانکی 5 تا 7 شرکت صادراتی شمال هند، سپرده گذاری شده است. این حساب های بانکی در یک بانک ملی شده –یو سی او بانک که مقر آن در کلکته قرار دارد- باز شده اند. در حال حاضر یو سی او، تنها بانک هندی است که معاملات با ایران را تسهیل می نماید.

سانکارا نارایانان، معاون مدیر عامل بانک یو سی او در این باره گفت: «ما تمام ادعاها یا دست داشتن بانک یو سی او در تراکنش های غیر قانونی به صورت حواله را رد می کنیم.»

این مقام ارشد بانک یو سی او افزود: «بر اساس مکانیزم پرداخت به روپیه ایران و هند، 45 درصد پول نفت ایران به روپیه پرداخت می شود. این پول برای پرداخت پول صادرات کالاهای هندی بر اساس دستورالعمل های دولت هند مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا اداره اعمال مقررات برخی اطلاعات را در مورد 7 حسابی که توسط صادر کنندگان در شعبه بانک در بمبئی ایجاد شده، جمع آوری کرده است که بر اساس آنها این حساب ها پیش از صادرات کالا به ایران پول هایی را دریافت کرده اند. اقدامات مقتضی لازم در زمان گشایش این حساب ها از سوی شعبه مربوطه انجام گرفته است. اداره اعمال مقررات، هیچ گزارشی در مورد هرگونه فعالیت غیرقانونی این 8 حساب به بانک ما ارائه نداده است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: