کد خبر: ۴۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 04
شفا آنلاین:چایچیان گفت: در زمینه تجهیز دستگاه‌های لاپاراسکوپی در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم در حالیکه این مشکلات در مراکز تخصصی لاپاراسکوپی کمتر مشاهده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،شهلا چایچیان دبیر علمی کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان در نشست خبری این کنگره با اشاره به مشکلات دستگاه‌های لاپاراسکوپی در ایران گفت: در زمینه تجهیز دستگاه‌های لاپاراسکوپی با مشکل مواجه هستیم و این مشکلات در مراکز تخصصی لاپاراسکوپی کمتر دیده می‌شود. 
 
وی افزود: در زمینه تجهیز دستگاه‌های لاپاراسکوپی تنها به شهر تهران نگاه می‌کنیم، در حالی که در شهرهای دیگر ایران دستگاه لاپاراسکوپی ساخت 20 سال پیش کار می‌کند. این گونه دستگاه‌ها توان انجام عمل‌هایی مانند سرطان زنان را ندارد. 
 
دبیر علمی کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ادامه داد: در بعضی بیمارستان‌ها جراح‌ زنان در زمینه روش‌های جراحی کم تهاجمی آموزش ندیده‌اند. خوشبختانه وزارت بهداشت، شرکت‌های دانش بنیان را در زمینه تجهیز این امکانات تشویق می‌کند. 
 
چایچیان با اشاره به روش‌های کاهش هزینه‌های بیماران اظهار داشت: تولید دستگاه‌های لاپاراسکوپی در ایران هزینه‌های بیماران و بیمه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین نبود انسجام کافی در تیم جراحی‌ها انجام اعمال کم تهاجمی زنان را با مشکل مواجه می‌کند به دلیل آن که جراحان آموزش‌های لازم در زمینه جراحی‌های کم تهاجمی زنان را ندیده‌اند گذراندن این دوره‌ها برای آنان ضروری است. 
 
وی تصریح کرد: جراح در موفقیت اعمال کم تهاجمی تأثیر به سزایی دارد. این تأثیرگذاری را در انتخاب روش جراحی، متخصص بیهوشی، پرستار و آگاهی از مهارت فنی بیمارستان نشان می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: