کد خبر: ۴۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 01
شفا آنلاین:رمزی گفت: باید فرهنگ عدم استعمال دخانیات از کودکان آغاز شود تا در آینده با فرهنگ سازی مناسب، مصرف دخانیات را در کشور به حداقل برسانیم.
به گزارش شفا آنلاین؛ علی اصغر رمزی در حاشیه بازدید از قسمت‌های مختلف سمن جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، ضمن تشکر از فعالیتهای این مرکز در بازدید از مرکز فرآموز نفس پاک گفت: چه خوب است که فرهنگ عدم استعمال دخانیات از کودکان آغاز شود تا در آینده با فرهنگ سازی مناسب، مصرف دخانیات را در کشور به حداقل برسانیم. 

رمزی در ادامه گفت: در سالهای 84-85 که بنده مدیر عامل شرکت دخانیات بودم به دلیل عدم تمایل به کشیدن سیگار اقدام به تولید کالاهای ترک دخانیات کردم که متاسفانه در دوره های بعد تولید آنها متوقف شد.

وی در توضیح قوانین کاهش مصرف سیگار در کشور افزود: بر اساس ماده 102 قانون برنامه و بودجه، دولت مکلف است مصرف دخانیات را در کشور کاهش دهد، بنابراین تولید سیگار داخل را افزایش و ورود سیگار وارداتی را در تحقق این امر کاهش می‌دهد. 

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ضمن اشاره به غیر استاندارد بودن سیگارهای قاچاق در کشور متذکر شد: در حدود 60 الی 62 میلیارد نخ سیگار مصرف سرانه کشور است که فقط 38 میلیارد نخ آن تولید داخل است. دیگر برندها نیز قاچاق و بصورت غیر استاندارد وارد کشور می شود که می توانند ضرر چند برابر بیشتر از یک سیگار معمولی به سلامت انسان برساند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این قبیل مسائل برندهای تولید سیگار را تبدیل به تولید داخلی بکنیم. 

رمزی دیگر راهکار مبارزه با قاچاق سیگار در کشور را کشت توتون در کشور دانست و عنوان کرد: از دیگر سیاستهای اعلام شده این مرکز، ممنوعیت ورود برندهای جدید در راستای کاهش مصرف سیگار و مبارزه با قاچاق است. لذا افزایش کشت توتون در کشور موجب می‌شود که علاوه بر اینکه نیازی به واردات نداشته باشیم، حتی به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم. در کنار این مسئله باید دانست حتی تولید کالاهای ترک دخانیات نیز نیاز به نیکوتین دارد که همین کشت توتون در کشور می‌تواند منافع بیشتری در حوزه کاهش مصرف سیگار و توجه به سلامتی شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: