کد خبر: ۴۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 01
شفاآنلاین-اسیدپاشی روی یک پزشک؛ همین خبر به خودی خود و بدون هر گونه جزییاتی کافی بود که به جامعه دوباره شوک وارد کند. شوکی که از چند جهت مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و موج خبری فزاینده‌ای ایجاد کرد.
به گزارش شفا آنلاین،به نظر می‌رسد که دلیل این توجه نسبتاً زیاد روشن باشد؛ اول اینکه اسید پاشی و موضوع آن این روز‌ها بخصوص بعد از موارد اسیدپاشی در اصفهان، حساسیت عمومی را برانگیخته و همه به اخبار آن حساس شده‌اند. دوم اینکه قربانی حادثۀ دو روز گذشته، پزشک و مدیر یک بیمارستان بوده و سوم و مهم‌تر اینکه اسیدپاش هم بر اساس گفته پلیس پزشک بوده است!

این حادثه از این جهت قابل تحلیل است که چگونه می‌شود یک پزشک که برای درمان و سلامت مردم سوگند پزشکی خورده است، اسیدپاش شود؟ ما را چه شده است که به جای توسل به قانون در جامعه‌ای متمدن، برای حل مشکلاتمان به روش‌های این چنینی روی می‌آوریم؟ براستی چگونه می‌شود یک پزشک به جای گرفتن قلم در دست و نوشتن نسخه درمان بیماران، شیشه اسید در دست گیرد و مشکل شخصی و یا صنفی‌اش را با پاشیدن اسید بر روی همکارش حل کند؟ ریشه در کجاست؟ ما و بی‌صبری و کم تحملیمان، مسئولان فرهنگی، نهادهای قضایی و انتظامی... چه کسی مقصر است؟ تا به حال فکر کرده‌ایم اگر توسل به چنین روش‌هایی باب شود زندگی ما دیگر فرقی با زندگی کردن بر اساس قانون جنگل ندارد؟

به نظر می‌ رسد همین امروز لازم است برای جلوگیری از رواج چنین روش‌های غیر انسانی، همه ما اعم از رسانه‌ها، مسئولان و نهادهای فرهنگساز دست به کار شوند و ضمن برخورد شدید با چنین رفتارهای نامعقول کاری کنند، که اگر دیر بجنبیم، چه بسا با لطمات و عوارض جبران‌ناپذیر بیشتری رویارو شویم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
0
2
این یک پزشک اسید پاش نیست .....
او اسیدپاشی است که پزشک شده .....
بروید بررسی کنید که چگونه یک اسید پاش پزشک شده است؟
رفتار و منش و دیدگاههای این فرد چگونه بوده است که حتی با این همه اطلاعات پزشکی ، هنوز خوی اسید پاشی از درونش بیرون نرفته است .......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
1
پزشك هم آدميزاد است.
زاده شده، گذر زمان را طى كرده و مثل هر آدميزاد ديگرى كم يا زياد خورده، خوابيده، مريض شده، تب كرده و گاهى زخمهايي بر جسم و جانش باقى مانده است. اين آدميزاد از بقيه بيشتر خوانده و تواناتر بوده است. همين آدميزاد به تقدير آفرينش اجازه داشته و دارد كه مريض شود، تب كند، قاطى كند و هذيان بگويد. زمان تب و بيمارى مثل ديگران استراحت لازم است، دوا و درمان ميخواهد. مراقبت نياز دارد. محتاج دكتر و پرستار است.
آن وقت نميتواند كار كند، بيمار است، ديگر پزشك نيست؛ ولى
آدميزاد است. او حالا بيمار است. شايد دورانى يك پزشك " بوده است". اما حداقل حالا ثابت شد مثل سالها قبل هنوز بيمار است. يك بيمار، يك دردمند ، يك آدميزاد كه قاطى كرده وسير منطق را در تصميم و عمل از دست داده و جام اسيد را بر صورت يك پزشك - يك انسان- پاشيده است.
در دنباله حوادث اخير ازسويى عواطف جامعه، غرور ملى، و نفرت از خشونت در قلب مردم انباشته شده و از سوى ديگر مدتى است جامعه پزشكى زير ذره بين خويش و بيگانه قرار گرفته است. كار وحشتناك او بيش از آنكه جنايت باشد، "جنون يك آدميزاد بيمار" است.
منصور
|
UNITED STATES
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
1
از انجاییکه ماده پاشیده شده آسیبی آنچنانی وارد نکرده است و بینایی چشم انوری سالم است وصورتش هم سالم لذا ماده فوق آبی تلقی می شود که اسیدداخلش بوده است.جراح اسیدپاش درگفتگو گفته انوری 4سال نگذاشته ارامش داشته باشم و هرچه هم خواستم ازانجا منتقل شوم باز کارشکنی کرده .پس بیاندیشیم چه فشاری بر روی یک نخبه علمی واردشده است که قاطی کرده است وحرکت زشت فوق راانجام داده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
1
من خودم با استاد دانشگاهی آشنا بودم که به دنبال کسی می گشت تا مدیر گروه محل تحصیلش را بکشد. از بس که سالیان سال عرصه را برای پیشرفت و ارامش او تنگ کرده بود.
فيزيوتراپيست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
1
نشان از فرور ريختن اخلاق ومنش پزشكي است
كه يك پزشك كه بايد جان مردم را نجات دهد به دليل بي انصافي هاي يك مافوق دست به اين كار ميزند
بي انصافي پزشك مافوق كه باعث اين عصبيت شده است در جاي خود محكوم است ولي هزار دليل بالاتر از اينهم باعث اسيد پاشي واعمال خشونت اونهم از طرف كسي كه ميخواهد محرم اسرار مردم باشد توجيه پذير نمي باشد
م م
|
UNITED STATES
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
1
خداراشکر پس از فرونشستن هیاهوی اولیه مشخص شد که صورت وچشمان مدیرضیاییان سالم است.پس مایع پاشیده شده اسید محسوب نمی شود..مدیرمحترم هم که در مقابل دوربینها گفت شکایتی ندارم با گرفتن وکیل ازپزشک جراح شکایت کرده است!!ضمننا پزشک اسید رانپاشیده است.بلکه برادرزاده اش پاشیده... احتمالا جناب انوری به پست بالاتری منصوب خواهد شد وپزشک عصبانی که دارای بردتخصصی واز نخبگانی است که بارها بیماران نیازمند را رایگان جراحی نموده است ازچرخه خدمات رسانی درایران خارج شده و اوهم همانند بسیاری از نخبگان بخاطر ضعف مدیریتی مافوقش مهاجرت خواهد نمود و خانواده اش هم فروخواهدپاشید...انتظار داریم جامعه پزشکی که همه الحمدلله عقل کل ونابغه اند وصدها روانشناس دارند به این پرسش ساده پاسخ دهند چگونه یک درمانگر حاذق به مجرمی اسیدی تبدیل شده است؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: