کد خبر: ۴۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 27
شفا آنلاین:کودکان که در خانواده‌های رشد کرده اند که دغدغه کار و تلاش و تامین نیازهای اقتصادی خود را داشته‌اند از روحیه کارآفرینی بیشتری نسبت به سایر کودکان برخوردارند.
به گزارش شفا آنلاین-  اشتغال‌زایی و رفع مشکل بیکاری از مهمترین دغدغه‌های امروز کشور است در این راستا دولت رمز غلبه بر بحران بیکاری را کارآفرینی می‌داند اما برخی از کارشناسان معتقدند نمی‌توان یک شبه افراد را کارآفرین کرد به اعتقاد آنها این مفهوم باید از کودکی به افراد آموزش داده شود.

بر اساس این گزارش امیر حسین مظاهری سیف‌ پلی از این کارشناسان معتقد است کودکانی که در خانواده هایی رشد کرده اند دغدغه کار و تلاش و تامین نیازهای اقتصادی خود را داشته‌اند روحیه کارآفرینی بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند چرا که به طور غیر مستقیم آموزش دیده‌اند.

وی در ادامه گفت: نمی‌توان گفت:‌کارآفرینی بودن ذاتی است اما فضایی که افراد در آن رشد می‌کنند بسیار موثر است چرا که الگوپذیری کودکان از سنین پایین شکل می گیرد.

مظاهری تاکید کرد: کودکان خانواده‌های نیازمند نسبت به کودکانی که از این فضا دور بوده‌اند و قرار است تا در محیطی مانند مدرسه کلاسهای اموزشی، کارآفرینی آشنا شوند به طور ملموس‌ترین با این پدیده ارتباط برقرار می‌کنند البته اموزش کارآفرینی از دوران کودکی هم نمی تواند بی‌تاثیر باشد و موجب نهادینه شدن این مفهوم در کودکان و آشنایی هر چه بیشتر با آن خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: