کد خبر: ۴۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 25
شفاآنلاین-معاون آموزشی وزیربهداشت برنامه‌های آموزشی درطرح تحول سلامت را اعلام کرد و گفت: اجرای برنامه تمام‌وقت شدن جغرافیایی اساتید علوم پزشکی،تغییرات در نحوه پذیرش دستیار تخصصی،تغییرات آیین‌نامه‌ای آموزش و اصلاح کیفیت هتلینگ بیمارستانهای آموزشی دنبال می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،امیرمحسن ضیایی گفت: در ارتقای کیفی انواع خدمات درمانی، آموزش پزشکی نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوری که در زمینه پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها، مدیریت آموزشی است که آن را ساماندهی می‌کند.

وی ادامه داد: از همان روز اول که بحث ارتقای کیفی را در آموزش مدنظر قرار دادیم همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقای کیفی خدمات را دنبال ‌کردیم چون معتقدیم هر کجا درمان خوبی ارائه می‌شود آموزش خوبی دارد.

ضیائی گفت: این در حالی است که نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح تحول سلامت، از حوزه آموزش تأمین می شود و بخش آموزش پزشکی در واقع نقش حمایتی برای این طرح دارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نقش تولید،تربیت نیروی انسانی و مدیریت را در حوزه سلامت برعهده دارند.

وی از اجرای قانون تمام‌وقت شدن جغرافیایی اساتید علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم این برنامه را به صورت کامل اجرا کنیم در حالی که یکی از بخش‌های جدی در برنامه تحول سلامت است.البته در این موضوع باید به اصلاح تعرفه‌ها توجه کرد.

ضیایی تصریح کرد: تمام بخش های وزارت بهداشت با طرح تحول نظام سلامت مرتبط است به طوری که آموزش از آن جدا نیست به همین دلیل یکی از برنامه های ما علاوه بر پشتیبانی از طرح تحول، اصلاح کیفیت هتلینگ بیمارستان های آموزشی است.

وی از حضور 12 هزار دستیار پزشکی در کشور خبر داد و گفت: به همراه ایجاد تغییرات لازم که در پذیرش دستیار تخصصی ضروری است و دنبال می شود، از اهداف برنامه ما افزایش دریافتی های آنها است که از طریق درآمد بیمارستان‌ها و طرح تحول تأمین می‌شود.
معاون آموزشی وزیر بهداشت در مورد تغییرات آیین‌نامه‌ای آموزش در طرح تحول نظام سلامت گفت: در بسته‌های درمان جایی که لازم است آموزش پزشکی ورود می‌کند و ظرفیت‌ها را افزایش می دهد به طوری که در بحث اعضای هیأت علمی و تأمین نیروی انسانی تسهیلاتی ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین به 80 هزار نیروی پرستار نیاز داریم که معاون آموزش پزشکی باید آن را تأمین کند به همین دلیل برای رفع کمبود پرستار، برنامه‌هایی در قالب احیای کاردانی پرستاری، قرارداد با دانشگاه آزاد برای تربیت پرستار و ایجاد دوره یکساله کمک پرستاری در دست داریم.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: