کد خبر: ۴۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 25
شفاآنلاین-هجدهمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، از پنجم تا هفتم 7 آذر ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید احمد رئیس السادات دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و عضو هیات علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: توانبخشی بیماری های عصبی اسکلتی عضلانی (شامل پوکی استخوان، آرتروز، آسیب های ورزشی)،توانبخشی بیماری های قلبی و ریوی، توانبخشی در سوانح و بلایا ،پرستاری توانبخشی، سونوگرافی اعصاب و مفاصل و عضلات، تازه های الکترودیاگنوز،کنترل درد،ارتز و پروتز و فناوری های نوین و طب توانبخشی و طرح تحول سلامت (فرصت ها و چالش ها)از مهمترین محورهای این کنگره به شمار می رود. 375 مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده بود و از این میان 59 مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شده است. نکته قابل توجه این کنگره ارایه مقاله و مشارکت گسترده کلیه رشته های تخصصی مرتبط پزشکی و علوم توانبخشی به شمار می رود به طوری که 60 درصد مقالات ارسالی از سوی سایر رشته ها غیر از طب فیزیکی بود.

دبیر هجدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی، از ویژگیهای بارز این کنگره را حضور اساتید برجسته جهانی از جمله پروفسور لی رءیس انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، پروفسور سینکی، پروفسور بچ، پروفسور یورتیزبرا و سایر اساتید بین المللی از کشورهای آمریکا،فرانسه وآلمان اعلام کرد و افزود: این کنگره دارای حداکثر 15 امتیاز بازآموزی مداوم برای پزشکان عمومی و متخصصان رشته های مختلف از جمله طب فیزیکی، ارتوپدی، طب ورزشی، داخلی، روماتولوژی، زنان، نورولوژی، جراحی اعصاب، بیهوشی، درد ... و علوم توانبخشی و پایه شامل: پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی و... است.

سونوگرافی سیستم عصبی اسکلتی و عضلانی، کاربردهای ازون درمانی در آرتروز و سایراختلالات مفاصل و رباطها ، گارگاه کاربرد و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) در مفاصل و زخم و پوست، مدیریت بیماریهای عصبی و عضلانی، تکنیک های فشاری و اوریکولوتراپی، ورزش درمانی در کمر درد و تزریق بوتاکس، از جمله کارگاههای جنبی این کنگره است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: