کد خبر: ۴۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 22
شفا آنلاین:آمارها نشان می‌دهند که تروما یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی بوده و پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر در کشور به حساب می‌آید.
به گزارش شفا آنلاین-محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: تروما در بسیاری از موارد موجب آسیب و شکستگی‌های مفصلی و استخوانی می شود که آسیب لگن و مهره‌ها، از جمله مهمترین موارد آسیب و شکستگی ناشی از تروما است.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها نفر در جهان بر اثر تروما جان خود را از دست داده و یا دچار ناتوانی می شوند، تصریح کرد: علاوه بر هزینه‌ها و آسیب‌های جانی، میلیاردها دلار صرف تروما می‌شود و در واقع قسمت عمده ای از مخارج بهداشتی و درمانی و درآمد برخی خانواده‌ها صرف تروما و عوارض آن می‌شود.

تکبیری با اشاره به وضعیت تروما در کشور، تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که تروما یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی بوده و پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر در کشور به حساب می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل تعداد بسیار زیاد بیماران ترومایی، همواره این موضوع به عنوان یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان به حساب آمده و بسیاری از منابع صرف این بیماری و آسیبها می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: