کد خبر: ۴۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 20
شفا آنلاين-آسیا 3 یا همان دندان عقل آخرین دندانی که می روید در بعضی افراد این امر با مشکلاتی روبرو است.

به گزارش شفا آنلاين،اکبر فاضل دندانپزشک گفت: دندان‌های هر فرد در سه مرحله زمانی 1 تا 6 سال، 6 تا 12 و 18 الی 25 سال رویش می‌کند نام هر یک از آنها به ترتیب آسیا 1، آسیا 2، آسیا 3 است، آسیا 3 یا همان دندان عقل در آخرین ردیف دندان هر فرد می روید.


وی افزود: هنگامی که آسیا 3 شروع به رویش می‌کند، آسیا و آسیا 2 به طور کامل در آمده‌اند بنابراین جای کافی برای رویش دندان آسیا 3 وجود ندارد و بر دندان‌های کناری فشار می آورد. به همین دلیل از دندان عقل قسمتی بیرون می آید یا در لثه باقی می ماند همچنین ممکن است این دندان در استخوان فک نیز بروید.

این دندان پزشک ادامه داد: زمانیکه دندان عقل در لثه یا استخوان فک باقی می ماند آپکس بسته شده رویش دندان نیز متوقف می‌شود و به بیرون لثه راه پیدا نمی‌کند در این هنگام فشار بر دندان های کناری بیشتر شده و برای نجات دندان های کناری بسته به ارزیابی دکتر دندان پزشک نیاز به عمل جراحی سطحی یا فوق سطحی پیدا می کند.

فاضل بیان کرد: توصیه می شود اگر افراد بالای 18 سال در رویش دندان عقل خود هر گونه مشکل از قبیل درد یا رویش ناقص دندان مشاهده کردند به دکتر دندان پزشک مراجعه کنند.





باشگاه خبرنگاران




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: