کد خبر: ۴۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 19
شفاآنلاین-معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقا فرهنگ سلامت گام های بلندی بر می دارد.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «محمد رضا فراهانی» در جلسه انعقاد تفاهم نامه جامع «فرهنگ و سلامت» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: فرهنگ سلامت با حوزه بهداشت گره خورده است.

فراهانی گفت: اگر بخواهیم در اجرای طرح تحول سلامت، موفقیت بیشتری داشته باشیم به فرهنگ سازی هرچه بیشتر در حوزه بهداشت و پیشگیری نیاز داریم.

وی با اشاره به این که ضروری است هنجارها و ناهنجاری های حوزه سلامت را به فرآورده های فرهنگی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا در وزارت بهداشت ، شورای فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد و کارشناسان وزارت بهداشت در این شورا به همراه صاحبنظران حوزه فرهنگ و هنر نگاهی جدی به حوزه بهداشت از منظر فرهنگ سلامت، دارند.

وی گفت: فعالیت های این شورا به تدوین تفاهم نامه جامعی در حوزه فرهنگ سلامت منجر شد. ضمن اینکه تفاهم نامه ای نیز همزمان با هفته کتاب با حضور اهالی فرهنگ برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تدوین شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: