کد خبر: ۴۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 18
شفا آنلاین:بر طبق بررسی ها موارد اختلال عاطفی فصلی در پاییز، تا حدود سه برابر افزایش یافته و هر چه به اواخر این فصل نزدیک می‌شویم، اختلال عاطفی فصلی شیوع بیشتری می‌یابد.
به گزارش شفا آنلاین-محسن عابدینی نیا روانپزشک اظهار داشت: اختلال عاطفی فصلی در پاییز و زمستان شیوع بالاتری در مقایسه با بهار و تابستان دارد که این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی نظیر تغییرات در طول روز و شب باشد.

وی تصریح کرد: بر طبق بررسی‌ها موارد اختلال عاطفی فصلی در پاییز، تا حدود سه برابر افزایش یافته و هر چه به اواخر این فصل نزدیک می‌شویم، اختلال عاطفی فصلی شیوع بیشتری می‌یابد.

عابدینی نیا با اشاره به اینکه مبتلایان به اختلال عاطفی فصلی به دفعات دچار افسردگی می شوند، اظهار داشت: علت دقیق افسرده حالی به درستی مشخص نیست، اگر چه می توان عواملی نظیر وراثت، ساختار روانشناسی، ساختار زیست شیمیایی بدن، تغییر میزان هورمون‌ها، شرایط پر تنش و استرس زا و  برخی از بیماری‌ها را در بروز اختلال عاطفی فصلی موثر و مرتبط دانست.

وی یادآور شد: قرار گرفتن در معرض نور و پرهیز از قرار گرفتن در شرایط پر تنش و استرس زا، از جمله راههای پیشگیری از اختلال عاطفی فصلی است که به ویژه در پاییز و زمستان اهمیت بسیار بیشتری دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: