کد خبر: ۴۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
براساس رتبه بندی بین المللی ESI در ماه نوامبر
شفاآنلاين :معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی براساس نتایج ماه نوامبر2014 نظام رتبه بندی Essential Science Indicators-ESIدر بین دانشگاه های علوم پزشکی کشوررتبه دوم کشور را کسب کرده است.


به گزارش شفاآنلاين ،دکتر زرقی با اشاره به این که نتایج جدید رتبه بندی دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه نوامبرسال 2014 میلادی نظام رتبه بندی ( Essential Science Indicators )ESIاعلام شد ه است اظهار داشت: مبنای این رتبه بندی گردآوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه ISI Web of Sciencesدر فاصله ده سال و هشت ماه از ژانویه 2004 تا پایان آگوست 2014بوده است و ایناطلاعات هر دو ماه یکبار روزآمد می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه خاطرنشان کرد : در حال حاضر 7 دانشگاه علوم پزشکی از جمهوری اسلامی ایران در این نظام رتبه بندی واجد رتبه هستند که رتبه آن ها بر اساس تعداد استنادات به یک درصد مقالات پر استناد دنیا می باشد .


دکتر زرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رتبه این هفت دانشگاه بر اساس تعداد مقالات یک درصد پر استناد آن ها در بانک اطلاعاتی ISI Web of Science در دوره ده ساله مذکور در جدول آمده است.

وی همچنین اعلام کرد: اطلاعات کلی دانشگاه های واجد رتبه در این نظام رتبه بندی شامل تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، متوسط تعداد استناد به ازای هر مقاله، تعداد مقالات پر استناد در جدولذیل آمده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: