کد خبر: ۴۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
شفاآنلاین- رییس بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان جامع زنان گفت: حمایت از والدین این نوزادان به منزله حمایت از خود نوزاد است و نباید از این موضوع چشم پوشی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر «محمدرضا زرکش» به مناسبت فرارسیدن 26 آبان روز جهانی نوزادان نارس افزود: میزان مرگ ومیر نوزادان نارس رو به کاهش است، اما تامین زندگی طبیعی و به دور از عواقب نارسی برای این کودکان باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نوزادان نارس علاوه بر مراقبت های جسمی نیاز به مراقبت های تکاملی نیز دارند، خاطرنشان کرد: پاسخ به نیازهای عاطفی، روحی و روانی این نوزادان، ضروریست.

رییس بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان جامع زنان یادآور شد: هر نوزادی که قبل از پایان 37 هفته کامل بارداری مادر متولد شود، به عنوان نوزاد نارس تلقی می شود.

زرکش ادامه داد: هر چه نوزاد سن داخل رحمی کمتری داشته باشد، احتمال بروز مشکلات پس از تولد برای او بیشتر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت و استفاده از روش های کمک باروری و اتفاقات مربوط به زندگی صنعتی، تعداد نوزادان نارس در کل دنیا رو به افزایش است.

رییس بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان جامع زنان ابراز امیدواری کرد با افزایش سطح علمی و توانمندی های گروه مراقبت از این نوزادان (والدین و کارکنان) بتوان ضمن کاهش میزان تولد نوزادان نارس از نوزادان نارس متولد شده به صورت همه جانبه و یگانه مراقبت کرد.

زرکش افزود: پیشنهاد من این است که کتاب «مراقبت و نگهداری از نوزادان نارس» به همراه فیلم آن -که مورد تایید اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت است - مورد مطالعه همه مراقبان این نوزادان بویژه والدین قرار گیرد.

وی یادآور شد: بیمارستان جامع زنان با توجه به مهیا بودن امکانات لازم توانسته است بسیاری از نوزادان نارس را بدون هیچگونه مشکلی از بیمارستان مرخص کند که نمونه آن نوزاد 680 گرمی بود که در سال گذشته اطلاع رسانی شد.

وی گفت: خوشبختانه با آموزش کافی به والدین و مراجعات مکرر آنها به درمانگاه پیگیری شیرخواران پرخطر، نوزادان تحت مراقبت های ویژه والدین قرار می گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: