کد خبر: ۴۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفاآنلاین-مشاور وزیر بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: پرستاران می توانند در نظارت بر طرح تحول نظام سلامت، وزارت بهداشت را یاری دهند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس زارع نژاد درباره اقدامات انجام شده برای پرستاران، گفت: تا کنون بخش قابل توجهی از معوقات پرستاران به روز شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت به دنبال ارتقای دانش حرفه‌ای پرستاران و رفع کمبودهای نیروی پرستاری در مناطق محروم است. همچنین ساماندهی سرویسهای پرستاری در سطح جامعه از جمله مراقبت در منزل در دست اقدام است.

زارع نژاد با ابراز امیدواری از رفع مشکلات و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در آینده گفت: در حال حاضر مشکل کمبود نیروی مرد را در حوزه پرستاری داریم و زنان بیشتر در رشته‌های پزشکی پذیرفته می‌شوند. این مسئله به ویژه برای ارائه خدمت در مناطق محروم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است زیرا زنان برای حضور در مناطق محروم با محدودیت روبرو هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت اقداماتی را برای رفع این مشکل در دست دارد تا این نسبت‌ها در آینده اصلاح شود.

مشاور وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: وزارت بهداشت نسبت به مسائل و مشکلات پرستاری بی اعتنا نیست و به وضع معیشتی پرستاران بیش از گذشته توجه دارد.

زارع نژاد درباره برنامه هاي وزارت بهداشت در حوزه پرستاري، گفت: دانشجویان پرستاری که ترم های پایانی را می گذرانند، در بیمارستانها جذب شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این که نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران فاصله زیادی با بسیاری از کشورها دارد، از اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در چند بیمارستان کشور خبر داد و گفت: نتایج آن به دولت و مجلس اعلام خواهد شد.

زارع نژاد به آمادگی دانشگاههای علوم پزشکی برای ارایه آموزشهای ضمن خدمت به پرستاران اشاره کرد و افزود: پرستاران می توانند در نظارت بر طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانها وزارت بهداشت را یاری دهند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین درباره اخباری مبنی بر بکارگیری 16 هزار نیروی پرستاری طی یکی دو ماه آینده، گفت: در این راستا پرستاران از محل طرح تحول سلامت و به شکل شرکتی به خدمت گرفته خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به این که با مشکل جدی کمبود پرستار رو‌به‌رو هستیم، گفت: طرح‌های ضربتی برای جبران کمبود در آینده‌ای نزدیک پایه‌ریزی شده و به اجرا در خواهند آمد.

زارع نژاد با اشاره به اینکه، کتاب جدید تعرفه سلامت با تعامل و تایید همه بوردهای آموزشی و انجمن های علمی تخصصی بالینی، تشخیصی و توانبخشی تدوین است، گفت: کمیته کشوری تدوین نظام پرداخت به پرسنل غیر پزشک جهت ایجاد عدالت در نظام پرداخت تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه، وزارت بهداشت با جدیت و تلاش در صدد حل مشکلات جامعه پرستاری و سایر کارکنان بیمارستان هاست، افزود: سعی داریم به گونه ای گام بر داریم که منابع بیمارستان ها مدیریت شود و نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد باشد.

زارع نژاد گفت: تلاش اين است با تدبير عمل كنيم تا مشكلات در فضايي آرام حل شوند. در برنامه‌ريزي‌ها در راستای اجرای کتاب تعرفه سلامت همه گروه‌هاي پزشكي مدنظر وزارت بهداشت قرار دارند. ضمن این که به‌منظور ايجاد تعادل در جذب نيروي انساني، در ميزان دريافتي كاركنان در هر سه بخش دولتی، عمومی و غيردولتی و خصوصي توازن برقرار خواهد شد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: