کد خبر: ۴۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 10
شفا آنلاين-دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران از برگزاری هجدهمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،سید احمد رییس‌السادات با بیان اینکه هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیک، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران به همت انجمن طب فیزیک و توانبخشی ایران و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 5 تا 7 آذرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: از ویژگی‌های بارز این کنگره حضور اساتید برجسته جهانی و اساتید بین‌المللی از کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان است.

وی افزود: توانبخشی بیماری‌های عصبی، اسکلتی – عضلانی شامل پوکی استخوان، آرتروز، آسیب‌های ورزشی، توانبخشی بیماری‌های قلبی و ریوی، توانبخشی در سوانح و بلایا، پرستاری توانبخشی، سونوگرافی اعصاب، مفاصل و عضلات، تازه‌های الکترودیاگنوز، کنترل درد و فناوری‌های نوین طب توانبخشی و طرح تحول سلامت از مهم‌ترین محورهای این کنگره به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود 380 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از میان آنها 59 مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شده است. نکته قابل توجه این کنگره ارائه مقاله و مشارکت گسترده کلیه رشته‌های تخصصی مرتبط پزشکی و علوم توانبخشی است. به طوری که 60 درصد مقالات ارسالی از سوی سایر رشته‌های غیر از طب فیزیکی بوده است.

این عضو هیات علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: این کنگره دارای حداکثر 15 امتیاز بازآموزی مداوم برای پزشکان عمومی و متخصصان رشته‌های مختلف از جمله طب فیزیکی، ارتوپدی، طب ورزشی، داخلی، جراحی اعصاب، بیهوشی، درد و علوم توانبخشی و پایه شامل پرستاری، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و غیره است.

رییس السادات کارگاه‌های جانبی این کنگره را سونوگرافی سیستم عصبی - اسکلتی و عضلانی، کاربردهای اوزون درمانی در آرتروز و سایر اختلالات مفاصل و رباط‌ها، کارگاه کاربرد و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در مفاصل و زخم و پوست، مدیریت بیماری‌های عصبی و عضلانی و غیره دانست.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: