کد خبر: ۴۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 10
شفا آنلاين-یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه گفت: افتادن زودهنگام یا دیر هنگام دندان شیری به نهفتگی جوانه‌های دندان دائمی و اختلال رشد آنها منجر می‌شود و بروز مشکلاتی در سیستم دندانی را از نظر زیبایی و جویدن به همراه می‌آورد.

به گزارش شفا آنلاين،والدین باید از سن رویش دندان‌های شیری و دائمی در کودکان آگاه باشند و بدانند که اولین دندان شیری از سنین شش تا هشت ماهگی شروع به رویش می‌کند و رویش 20 دندان شیری در دو سالگی تکمیل می‌شود. پس از شش سالگی نیز دندان‌های شیری و در ابتدا دندان‌های جلویی کودک شروع به افتادن می‌کند که این روند تا 12 یا 13 سالگی ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: دندان‌های شیری طبیعی باید در زمان‌های مقرر رویش پیدا کند و نیز شروع به افتادن بکند. حال اگر به هر دلیل ازجمله رعایت نکردن بهداشت و بروز پوسیدگی، دندان‌های شیری، بویژه دندان‌های آسیای شیری از دست برود یا به دلایلی افتادن دندان‌های شیری با تاخیر مواجه شود، احتمال بروز ناهنجاری‌هایی در رویش دندان‌ها، بخصوص نامرتبی دندان‌ها زیاد خواهد بود. البته برای پیشگیری از عوارض تاخیر در رویش یا افتادن دندان‌های شیری با تشخیص بموقع، راهکارهای درمانی وجود دارد.




جام جم آنلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: