کد خبر: ۳۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
شفاآنلاین - انجمن رادیولوژی ایران، جمعه 16 آبان ماه مراسم بزرگداشت روز جهانی اشعه x را در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرد.

به گزارش شفاآنلاین؛ در این برنامه بیش از 800 نفر از متخصصان رادیولوژی از جمله مسئولان انجمن رادیولوژی ایران ، هیئت بورد ، اساتید ، متخصصان شاغل در بخش دولتی و خصوصی و دستیاران از سراسر کشور شرکت کردند.

همایش بزرگ رادیولوژیست های ایران با پاسداشت از پیشکسوتان و استید برجسته در این حوزه همراه شد.

از جمله برنامه های مطرح شده در این همایش تخصصی، بحث و تبادل نظر در خصوص کتاب تعرفه های پزشکی وزارت بهداشت و راهکارهای مناسب و مطلوب برای حضور بهینه، مطلوب و کارآمد به منظور مشارکت مناسب دست اندرکاران و متخصصان این رشته در همراهی این طرح ملی بود. ضمن اینکه برای حل و فصل برخی مشکلات و ارائه پیشنهادات مورد نظر، بحث شد.

در همایش، سخنرانان درباره ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان به جایگاه رشته رادیولوژی به عنوان رشته ای مرجع و پیش رو در علم پزشکی در کشور، بهره مندی حداکثری از ظرفیت کارشناسی متخصصان رادیولوژی در امور مشاوره ای، سیاست گذاری و اجرایی مرتبط با رشته در سطوح مختلف، توجه به ارزش نسبی خدمات رادیولوژی در کشور و ... مطالبی را ارائه کردند.

در پایان این نشست شرکت کنندگان ضمن تاکید بر آمادگی و حمایت کامل متخصصان و دست اندرکاران این رشته در اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت و همکاری فعالانه، طومار بیانیه متخصصین رادیولوژی کشور را امضا کردند.

در بخشی از این بیانیه با تصریح بر اهمیت این رشته به عنوان کانون محوری تشخیصی در مراکز پزشکی و وزنه بسیار مهم اقتصاد سلامت و نقش آفرینی جدی آن در طرح ارزشمند و عظیم ملی تحول سلامت و ضمن حمایت کامل خود از این اقدام ، خواستار توجه به ارزش گذاری خدمات تصویر برداری در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، ضرورت ارتقاء آموزش و پژوهش رادیولوژی با سرمایه گذاری بیشتر و بهینه ، جلوگیری جدی از حضور غیر متخصصان و غیررادیولوژیست ها در امور تصویربرداری پزشکی و بازنگری در آیین نامه تاسیس موسسات و مراکز تصویربرداری با مشورت نمایندگان انجمن رادیولوژی ایران شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: