کد خبر: ۳۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 05
شفاآنلاین-دردهای شدید زنانه وقتی توأم با سردرد، تهوع، استفراغ، علایم گوارشی و اختلال در عملکرد روزانه باشد باید جدی گرفته شود و نیاز به درمان‌های ویژه‌ دارد.

به گزارش شفا آنلاین،ناهید خدا کرمی دوره قاعدگی را در زنان پروسه‌ای منظم و قابل پیش‌بینی عنوان کرد و افزود: زنان سالم می‌دانند که این دوره چه زمان و با چگونه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اهمیت نظم دوره قاعدگی نشان‌دهنده عملکرد مناسب تخمدان‌ها است همچنین بی‌نظمی قاعدگی می‌تواند نشان‌دهنده بیماری باشد و توجه فرد به اختلالات و بی‌نظمی‌های قاعدگی می‌تواند در تشخیص زودرس این بیماری‌ها و حتی پیشگیری از عوارض آنها تأثیر بسزایی داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: توصیه می‌شود چنانچه روند نظم قاعدگی در زنان دچار تغییر شد آن را جدی گرفته و با ماما یا متخصص زنان مشورت کند تا در صورتی که مورد غیرطبیعی دیده شود آن را بررسی کند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران اظهار داشت: معمولاً دوره قاعدگی بین 3 تا 7 روز و بدون دفع لخته است اگر فردی دفع لخته زیادی را تجربه می‌کند و حجم خونریزی او بالا است باید جهت پیشگیری از کم‌خونی به متخصص زنان یا ماما مراجعه کند.

وی ادامه داد: برخی زنان در این دوره از ۶ تا ۲۴ ساعت قبل دردهایی را تجربه می‌کنند که چنانچه شدت مشخصی داشته باشد با مصرف مسکن‌های معمولی قابل کنترل است اما چنانچه تمام دوره قاعدگی با درد شدید همراه است یا فرد پیش از آن درد نداشته و به تازگی این دردها را تجربه می‌کند باید جهت درمان مراجعه کند زیرا احتمال آندومتریوز یا میوم‌های رحمی داده می‌شود.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران افزود: برخی دردها نشان‌دهنده عملکرد مناسب تخمدان و تخمک‌گذاری در دوره قاعدگی است بنابراین وجود درد همیشه نشانه منفی تلقی نمی‌شود.

خدا کرمی گفت: شدت درد توأم با سردرد، تهوع، استفراغ، علایم گوارشی و اختلال در عملکرد روزانه نیز نیاز به درمان‌های ویژه‌ای دارد.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: