کد خبر: ۳۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاين-رسولی گفت: درمان‌های نوین در هر علمی از جمله علم فیزیوتراپی، مستلزم در نظر گرفتن تعرفه‌های خاص است که در ترجمه کتاب جدید ارزش‌گذاری برای برخی از خدمات نوین فیزیوتراپی، تعرفه‌ایی تعریف نشده است.

به گزارششفا آنلاين،دکتر محمد رسولی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در تعرفه‌های جدید سال 93، دولت با همکاری شورای عالی بیمه، به خدمات فیزیوتراپی یک کد یا گلوبال داده است که در این کد کلیه خدمات فیزیوتراپی که شامل 4 تا 8 خدمت است، یک تعرفه واحد دارد به عنوان مثال اگر یک فیزیوتراپیست تشخیص دهد برای بیماری چهار خدمت کمک درمانی نیاز است و یا اگر تشخیص دهد هشت خدمت نیاز است، از نظر قیمت، تقاوتی وجود ندارد و این عادلانه نیست و موجب کاهش خدمت‌رسانی شده و به نوعی لطمه به فیزیوتراپی وارد می‌کند و کاهش کارایی را به همراه دارد.


وی در خصوص اعلام تعرفه‌های جدید برای خدمات نوین فیزیوتراپی گفت: در علم روز دنیا در حوزه فیزیوتراپی، درمانی به نام منوآل‌تراپی یا درمان‌های دستی وجود دارد که در کتاب اصلی تعرفه‌گذاری نسبی، تعرفه دارد ولی در کتاب ترجمه شده‌ای که در حال حاضر در دست ما است، هیچ تعرفه‌ای برای این نوع درمان‌ها که در مواردی چون چرخش مهره‌ها، کاربرد بسیار خوب و مؤثری دارد، لحاظ نشده است.

دکتر رسولی در ادامه گفت: ماساژ درمانی از انواع دیگر خدمات فیزیوتراپی است که در کتاب جدید، تعرفه‌ای برایش عنوان نشده است.

وی در آخر انتقادی هم به سازمان‌های بیمه‌گر داشت و گفت: تعرفه‌ای که از طرف دولت برای خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌شود، تصویب نهایی است ولی بیمه‌های تکمیلی از ما تقاضای تخفیف می‌کنند که این در نهایت منجر به کم‌کاری فیزیوتراپیست‌ها می‌شود و ارزش خدمت‌رسانی کاهش پیدا می‌کند.




باشگاه خبرنگاران



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محسن شمس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
1
با سلام امیدوارم در مدت زمان کوتاه مخصوص بازنگری این مورد اصلاح گردد
فیزیوتراپیست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
1
تقاضا داریم در مدت قانونی بازنگری کتاب اشکالاتی که هست برطرف شود
حسن ندیمی
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
1
با تشکر از فرمایشات بسیار متین دکتر رسولی
امیدوارم که با کمک اعضای فیزیوتراپیست شورایعالی خصوصا" آقای استاد دکتر شکوهی مرد فعال فیزیوتراپی ایران در سازمان نظام پزشکی این اشکالات اصلاح شود
رضایی
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
1
با تشکر از رییس رسولی و دکتر شکوهی
خواهشمندم از حق مسلم مون دفاع کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: