به گزارششفا آنلاين،بررسیها نشان داد، اسمها و فعلها با وجودی که در جملهها شانه به شانه هم و در کنار یکدیگر میآیند، اما در واقع در مناطق مختلفی از مغز آموخته میشوند.
این یافته میتواند دلیل اینکه چرا کودکان اسامی را سریعتر از افعال یاد گرفته و همچنین چرا بزرگسالان در آزمایشهای ذهنی نسبت به اسامی سریعتر و بهتر واکنش نشان میدهند، توجیه کند.
محققان از سیستم تصویربرداری عملکردی fMRI برای مشاهده فعالیت مغزی در 21 نفر که در حال یادگیری 160 اسم و فعل جدید بودند، استفاده کردند.
این آزمایش در واقع یک شبیه سازی از چگونگی یادگیری لغات جدید در طول زندگی یک انسان بوده است.
محققان دریافتند منطقهای از مغز که به هنگام یادگیری اسامی فعال میشود، متفاوت از منطقهای است که به هنگام یادگیری افعال به فعالیت میافتد.
این تحقیق در مجله neuroimage به چاپ رسیده است.
ایسنا