کد خبر: ۳۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 02
شفاآنلاین-گروهی از محققان اسپانیایی ، برای نخستین بار رابطه ای که بین بیماران دچار حمله حاد قلبی با یک بی نظمی پروتئین 'پی دی 1' وجود دارد را اثبات کردند ، موردی که درمان های احتمالی با هدف کاهش میزان حمله را امکان پذیر کند.
به گزارش شفا آنلاین،پی دی 1(Programmed Death 1)، یک پروتئین سیستم ایمنی است ، به این معنی که با حضور این پروتئین ، سیستم ایمنی سلول های سرطانی بدخیم را نابود نمی کند .

پروتئین پی دی 1 ، بر روی سلول های سیستم ایمنی قرار می گیرد و اجازه نمی دهد که به طور درستی با تهاجمات خارجی مقابله کند و مکانیسم استفاده شده از سوی سلول های سرطانی برای خنثی کردن سیستم ایمنی می باشد .

در طول این تحقیق ، بر روی 85 بیمار که سکته قلبی داشتند و 30 بیمار کنترل شده که آزمایشات نشان دادند که سکته نکرده ا ند ، آزمایش شد .

این مطالعات نشان دادند که در طول نخستین ساعات سکته قلبی ، یک افزایش بسیار شدید پی دی 1 در سلول های سیستم ایمنی ایجاد می شود و بلافاصله در طول 24 ساعت بعد به طور شدیدی کاهش می یابد .

این بی نظمی همچنین با اندازه سکته ربط دارد به طوری که در بیمارانی که پس از 24 ساعت کمترین سطح پی دی 1 در سلول های سیستم ایمنی را دارند ، اندازه سکته آنها بزرگتر است .

به گفته 'ویسنته بودی' رئیس گروه محققان ، این کشف اجازه می دهد پنجره ای به روی درمان های احتمالی بر اساس تنظیم سیستم ایمنی پی دی 1 و با هدف کاهش دادن میزان سکته باز شود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: