کد خبر: ۳۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 01
شفاآنلاین-رییس ستاد علوم و فناوری شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت روبات انسان نما و طوطی روباتی برای استفاده در معالجات بیماری اوتیسم در دانشکده فنی دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،' کمال خرازی ' درحاشیه سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی  افزود: ساخت روبات انسان نما و طوطی روباتی برای استفاده در معالجات بیماری اوتیسم اکنون در دانشکده فنی دانشگاه تهران درحال ساخت است.

وی بیان کرد: اکنون مرحله اول این طرح انجام شده است اما کامل کامل نشده است، ستاد علوم و فناوری شناختی درزمینه تخصیص اعتباربه این طرح نیز، همچون دیگر طرح ها درچند مرحله حمایت می کند.

خرازی اظهارکرد: مرحله نخست پروژه ساخت روبات انسان نما و طوطی روباتی به خوبی پیش رفته است و مراحل بعدی آن نیز درحال انجام است تا تکمیل و ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه روند پیشروی این طرح بسیارمثبت است درخصوص بازه زمانی برای دریافت نتیجه افزود: بستگی به محققین این طرح دارد که تا چه زمانی این طرح را تکمیل وعرضه کنند.

خرازی بیان کرد: در زمینه اعتیاد هم پروژه های خوبی از سوی ستاد درحال انجام است ، با توجه به اینکه اعتیاد یکی از مسایل مهم جامعه ما و یکی از اولویت های مهم تحقیقاتی ستاد علوم شناختی است و هم در زمینه پروژه ها و آموزش کارهای بسیاری در حال انجام است.

سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ایران ازچهارشنبه (هفتم آبان) به مدت سه روز با سخنرانی اساتید پیشکسوت علوم اعصاب درمرکز همایش های بین المللی رازی تهران آغاز و در حال اجرا است .

دراین کنگره پیشرفت های علوم اعصاب در جمهوری اسلامی ایران و شناسایی نواقص و کمبودهای احتمالی سمپوزیوم علوم اعصاب بررسی شد.

بیش از800 مقاله ازاساتید، متخصصان، کارشناسان وصاحبنظران ایرانی وخارجی به صورت سخنرانی و پوستر طی سه روز فعالیت کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در روزهای 7 تا 9 آبان ماه ، به شرکت کنندگان ارائه شد که از تازه ترین مقالات و یافته های علمی درخصوص علوم اعصاب در ایران و جهان است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: