کد خبر: ۳۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 31
شفا آنلاين-معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه در بیمارستان های منتخب و به صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارششفا آنلاين،دکتر محمد آقاجانی با بیان این مطلب گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری 7 سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما به دلایل مختلف از جمله عدم تامین بار مالی، این قانون تاکنون اجرایی نشده بود.


وی گفت: در 27 مرداد ماه امسال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت آزمایشی در چند بیمارستان صادر کرد که از آن زمان به بعد برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای سراسر کشور و اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت در بیمارستانها، مدیریت بیمارستانها امکان اجرای طرح حساس و مهم تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت همزمان نداشتند اما در حال حاضر که طرح تحول نظام سلامت اجرایی شده و استقرار کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تا پایان آبان ماه در بیمارستانها به اتمام خواهد رسید. در اجرای دستور وزیر بهداشت مقرر شد از آذر ماه امسال این طرح در چند بیمارستان به صورت آزمایشی عملیاتی شود.

دکتر آقاجانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تاکنون نمونه اجرا شده این قانون در ایران و یا سایر کشورها وجود نداشته است، ضروری است برای اجرای این قانون مدل اجرایی مناسبی طراحی شود بنابراین براساس دستور ابلاغی وزیر بهداشت مقرر شد این قانون به شکل آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود.

به گفته وی بیمارستانهای کشور از نظر نوع و گستردگی خدمات، نوع مراقبت های خدمات پرستاری و آموزشی یا درمانی بودن بیمارستان، با هم متفاوت هستند بنابراین با توجه به گستردگی خدمات پرستاری و متنوع بودن بخش های بیمارستانی و تنوع بیمارستانها، ضرورت دارد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پس از اجرای این قانون در بیمارستانهای منتخب، نتایج حاصل از آن مورد بررسی قرار می گیرد و برای اتخاذ تصمیم در مورد نحوه اجرای قانون، نتایج حاصله و بار مالی ناشی از آن به اطلاع دولت و مجلس رسانده خواهد شد.

دکتر آقاجانی همچنین گفت: برای اجرای بهینه این قانون علاوه بر کارشناسان وزارت بهداشت، از نظرات کارشناسی شورای عالی نظام پرستاری، بورد پرستاری و گروه های مختلف آموزش پرستاری مستقر در دانشکده های پرستاری و کارشناسان اقتصاد سلامت و نیز کارشناسان بیمه نیز بهره گیری خواهد شد.




ایرنا




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
2
این طرح آزمایشی نیست و اولین بارم نیست در دنیا.قانون تغرفه گذاری خدمات پرستاری برگرفته از کتاب خدمات کالیفرنیاست. اجرای آزمایشی در چند بیمارستان بهانه ایست برای اجرا نکردن آن. وگرنه این قانون هفففت سالس...
خدیجه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
3
چرا آزمایشی؟ چرا هر قانونی برا پرستار تصویب میشه اما و اگر و آزمایش داره؟ مثل قانون بهره وری که سلیقه ای شد و قدرت اجراییش صفر بود، در حالیکه هنوز که هنوزه خیلی از بیمارستانا اجرا نشده و اونایی هم که اجرا کردن همه را مجبور به اضافه کار اومدن کردن، تا حالا فکر کردین علت اینهمه ریزش نیروی پرستار چیه؟ چرا با اینهمه فارغ التحصیل رشته پرستاری بازم اینهمه کمبود نیرو داریم؟! چون انگیزه ای ندارن، چون تو همون زمان طرح میفهمن تو سیستم ارزشی براشون قایل نیستن و اینهمه تفاوت و اختلاف دریافتی باعث میشه کلا کار نکنن، اینهمه پرستار مهاجر داریم چون تو کشوری مثل آمریکا پرستار چهارمین شغل پر درآمد است و این در حالیست که متخصصین هشتمین شغل پردرآمد است، براستی علت این تبعیضا چیست؟ ما خواهان اجرای بی قیدو سرط قانون تعرفه گذاری هستیم، بعد 8 سال تصویب این قانون جایی برای آزمایش نمیماند مگر اینکه بخواهید از تعداد و مبلغ آیتم ها کم کنید که بازم چیزی عاید پرستار نشه، این تعرفه گذاری تا حالا هم مو به مو اجرا میشده اما به اسم پزشک و پولش میرفته تو جیب پزشک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
1
ما جامعه پرستاری خواهان اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری هستیم قانونی که تصویب شده ازمایشی نداره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: