کد خبر: ۳۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 26
شفا آنلاین-محققان دریافتند رژیم غذایی چرب ضرر بیشتری برای مردان نسبت به زنان دارد.
به گزارش شفاآنلاین،تحقیقات انجام شده در دانشگاه تگزاس آمریکا نشان داد که رژیم غذایی چرب ضرر بیشتری برای مردان نسبت به زنان دارد.

تحقیق دانشمندان روی حیوانات نشان داد که غذاهای با چربی بالا التهاب روی مغز موش نر ایجاد می‌کند همچنین پژوهش منتشر شده در گزارش‌های «سل»، حاکی از این است که پژوهشگران دریافته‌اند که مغز حیوانات ماده توسط ماده‌ای‌ به نام استروژن (هورمون تولیدشده در مغز) محافظت می‌شود.

در این بررسی، موش‌های نر و ماده به دو گروه با رژیم غذایی معمولی و با رژیم غذایی دارای چربی بالا که حدود 42 درصد چربی داشت، تقسیم شدند.

رژیم غذایی با چربی بالا معمولاً با کربوهیدرات‌های زیادی هم همراه بود و ارتباط زیادی با غذاهای پراکنده‌ای که انسان‌ها استفاده می‌کنند نیز داشت.

دکتر «دبورا کلژ» رئیس تیم مطالعاتی در دانشگاه تگزاس گفت: غذاهایی با چربی بالا بسیار خوشمزه و مشابه غذاهایی مانند برگر و سرخ کردنی بود که انسان‌ها استفاده می‌کنند؛ بعد از 16 هفته مصرف غذای پرچرب مشخص شد موش‌های نر دارای علایم التهاب مغزی بودند اما موش‌های ماده چنین علایمی را نداشتند.

تیم پژوهش اکنون در این باره که آیا یافته‌های جدید بر روی موش می‌تواند در مورد انسان نیز صادق باشد، بررسی می‌کنند.

پژوهشگران می‌گویند اگر تحقیقات ما نشان دهد که «التهاب مغزی موش‌های نر با خوردن غذاهای پرچرب» بر روی انسان نیز صحت دارد، یکسری رژیم‌های غذایی کاربردی برای مردان و زنان در آینده قابل اجرا خواهد بود.

برچسب ها: رژیم غذایی ، تگزاس ، مغز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: