کد خبر: ۳۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
وسواس موجب ایجاد شک، و شک زمینه ابتلا به پارانوئید را فراهم می‎آورد که می‌تواند منجر به افکار منفی درباره دیگران شود و مبتلایان به آن خود را مجاز بدانند تلفن، ایمیل و روابط عاطفی همسرشان را بررسی کنند.

به گزارششفا آنلاين،افراد دارای شخصیت پارانوئید بشدت به اطرافیان خود حساسند. این افراد بدون علت کافی دارای افکار منفی نسبت به اطرافیان خود هستند، بنابراین رفتارهای بدبینانه قالب شخصیت آنهاست. همچنین می‌توانند در روابط خود با دیگران دچار انگیزه‌های منفی شوند که این رفتار‌ها شامل همسر، فرزند و دوستان نیز می‌شود.

افرادی که مبتلا به وسواس هستند نیز ممکن است دچار شک به همسر خود شوند. این افراد دائم در فکر به وقوع پیوستن یک اتفاق بد هستند و بنابراین به صورت مرتب همسر خود را ارزیابی می‌کنند یا دارای شک نسبت به انجام درست کار‌ها هستند. به عنوان مثال، به صورت مرتب تلفن، ایمیل و روابط عاطفی همسر خود را بررسی می‌کنند. بنابراین با مشاهده کوچک‌ترین موضوعی، فکر خیانت همسر در آن‌ها افزایش می‌یابد و شروع به کنترل بیشتر وی می‌کنند که موجب آغاز مشکلات دیگری در محیط خانواده می‌شود. پارانوئیدها اغلب به دنبال انگیزه‌های بد، خیانت‌ها و عدم صداقت در رفتار دیگران هستند.

بیماری وسواس تنها منجر به شست و شوی بیش از حد نمی‌شود. وسواس یک فکر مزاحم، تکراری و آزار دهنده است که موجب افزایش اضطراب می‌شود. به همین دلیل مبتلایان به آن به دنبال انجام کاری جهت رهایی از فکرهای نامناسب خود هستند. کنترل و بررسی‌های مرتب موجب آرامش فکری بیماران مبتلا به شکاکی می‌شود و در صورت ایجاد دوباره این افکار به بررسی‌های دوباره اطرافیان می‌پردازند.



جام جم آنلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: