کد خبر: ۳۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 23
شفا آنلاین:آقاجانی گفت: کمبود نیروی پرستاری بسیار مخسوس بوده به عنوان نقطه آسیب در بدنه درمانی کشور محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین- دکتر آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور گفت: پیگیری شخص وزیر بهداشت و سایر مسئولین، تاکید بر ترمیم نیروی انسانی به خصوص در حوزه پرستاری است و علی رغم استخدام 16 هزار نفری نیروی جدید پرستاری، هنوز مشکل وجود دارد که گاها برای توسعه نیروی پرستاری و جذب نیروی جدید از حوزه ارتقاء کیفیت هتلینگ، برداشته می‌شود.

وی در خصوص پرداخت همراه بیماران در بیمارستان‌ها گفت: پرداخت همراه مصوبه عالی شورای بیمه است که پرداختی‌ها نقش بازدارندگی دارد که اگر این پرداخت‌ها نباشد کنترل همراهان در بخش‌های بیمارستانی مشکل خواهد بود.

آقاجانی در حوزه قاچاق دارو گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت، قاچاق دارو کاهش یافته و یا تعاملات بین سازمان غذا و دارو و بیمه‌ها، به سمت واقعی شدن قیمت داروها پیش رفته‌ایم و با پرداخت تفاوت قیمت‌ها توسط سازمانهای بیمه‌ای پیشرفت چشمگیری در کاهش قاچاق دارو داشته‌ایم.

دکتر آقاجانی در مورد خدمات رسانی به افغان‌ها در کشور گفت: اندکی از این افراد که کمتر از 10 تا 15 درصد هستند بیمه تکمیلی دارند و بقیه به صورت قانونی و غیر قانونی در کشور هستند که ناگزیر از خدمات بهداشتی و درمانی کشور استفاده می‌کنند و بار مالی زیادی بر دوش دولت وارد کرده است.

در این خصوص پیشنهاداتی بین وزارت کشور و وزارت امور خارجه داشته‌ایم و راهکارهایی ارائه شد که از 4 منبع، تجمیع منابع افاغنه تامین شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
0
1
آقای دکتر آقاجانی با تمام احترامی که برای شما قایل هستم خواهشمندم آمار کذب در مورد استخدام نیروی اخیر پرستاری ندهید . چون حداقل بیش از 10 ماه است ما استخدام و جذب نیروی پرستاری نداشته ایم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
0
حقوق پرستاران كمه مثلادريافتي من با 27 سال سابقه كار 000/400/1
تومانه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
0
آقای آقاجانی این پرستارایی که استخدام کردین کجا مشغول کار شدن که کسی از آنها خبری ندارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: