کد خبر: ۳۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 20
شفاآنلاین-سایت تخصصی 'sleepinginairports' که خدمات رسانی فرودگاه ها را ارزیابی می کند، فرودگاه 'جده' عربستان را پس از فرودگاه 'اسلام آباد' پاکستان بدترین فرودگاه جهان دانست.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس رتبه بندی بدترین فرودگاه های منطقه، فرودگاه بین المللی 'ملک عبدالعزیز' جده رتبه نخست را دارد و پس از آن فرودگاه 'صنعا' در مقام دوم و فرودگاه 'دمشق' نیز در مقام سوم قرار دارد.

این سایت می افزاید: فرودگاه 'ملک فهد' در 'الدمام' عربستان مقام چهارم را در میان بدترین فرودگاه های منطقه دارد و فرودگاه 'ملک خالد' ریاض نیز در این خصوص دارای مقام پنجم است.

روزنامه های 'ایندپندنت' و 'گاردین' در مورد علت کسب چنین رتبه هایی از سوی فرودگاه های عربستان، می نویسد: با توجه به ارزیابی مسافران این رتبه ها اعطا شده است، زیرا کارمندان بخش کنترل گذرنامه و روادید عربستان رفتار نادرست و خشنی با مسافران دارند، جدا از صف های طولانی که در این فرودگاه ها بسته می شود، صندلی ها هم در سالن های انتظار بسیار کم است.

این روزنامه ها خاطر نشان کردند: رفتار کارمندان فرودگاه های عربستان با مسافران بد است و این کارمندان با تاخیر کار خود را انجام می دهند.

به نوشته این منابع خبری، با این که فرودگاه مزبور به دلیل نزدیکی به مکه مکرمه و مدینه منوره بسیار شلوغ است، اما کارمندان کافی ندارد و جدا از این وضعیت بهداشتی و نظافت سرویس های بهداشتی آن نیز مناسب نیست و خدمات رسانی به مسافران با کمبودهای زیادی مواجه است.

عربستان سعودی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت دنیا است. این کشور بیشترین ذخایر نفت جهان را داراست که این ذخایر به شکل عمده ای در استان شرقی متمرکز شده اند. نفت 95٪ از صادرات و 70٪ درآمد دولت عربستان را تشکیل می دهد. هر چند اخیراً صادرات غیرنفتی این کشور افزایش یافته است. ثروت نفت باعث تبدیل این کشور سلطنتی بیابانی به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: