کد خبر: ۳۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 19
شفا آنلاين-رییس انجمن روماتولوژی ایران گفت: یکی از داروهای درمان های پوکی استخوان شدید همراه با شکستگی ستون مهره تجویز تا 90درصد زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارششفا آنلاين، احمدرضا جمشیدی رییس انجمن روماتولوژی ایران در آستانه روز جهانی پوکی استخوان (28 مهر) با اعلام این خبر افزود: داروی سینوپار که از سوی یک شرکت دارویی ایرانی به تولید انبوه رسیده با کیفیت و اثربخشی مشابه نوع خارجی به یک هفتم قیمت داروی وارداتی به فروش می رسد.


وی با اشاره به اینکه 10درصد افراد بالای 50 سال دچار بیماری پوکی استخوان شدید هستند که این رقم در سنین بالای 65 تا 75 سال به 50 درصد می‌رسد خاطرنشان کرد: هر چند آمار پوکی استخوان در خانم ها بیشتر است، اما در سنین بالای 85 سال 90درصد سالمندان دچار شکستگی استخوان به خصوص شکستگی ستون مهره بر اثر پوکی استخوان می شوند.

جمشیدی افزود: با توجه به افزایش سن امید به زندگی در کشور از یک سو و از سوی دیگر سالمند شدن جمعیت کشور، نیاز به این دارو هر روز بیشتر از گذشته می‌شود.

رییس انجمن روماتولوژی ایران تصریح کرد: از آنجا که شکستگی ستون مهره بسیار دردناک بوده در صورت درمان نشدن، سبب شکستگی‌های بعدی، خمیدگی، قوزپشتی، شکسته‌شدن مهره و کمر می‌شود، این دارو تا حدود بسیار زیادی موجب توقف روند بیماری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: داروی «آلتبرل» که از سوی یک شرکت ایرانی دیگر برای درمان بیماری‌های روماتیسمی از قبیل آرتریت روماتوئید و بیماری‌های روماتیسمی که منشا آن اختلال در عملکرد ایمنی بدن است، یک سال قبل به تولید انبوه رسیده است، نیز اخیراً 70درصد زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

جمشیدی گفت: پژوهشی که از سوی مرکز تحقیقات روماتولوژی و مرکز روماتیسم ایران روی بیماران انجام گرفت، بیانگر آن بود که این دارو نه تنها از نظر کیفیت مشابه مورد خارجی خود است که در مواردی موفق تر هم ارزیابی شده است.

رییس انجمن روماتولوژی ایران افزود: این دارو به دلیل نقش موثری که در پیشگیری از تخریب، تغییر شکل و ناتوانی مفاصل دارد در کشورهای پیشرفته جزو داروهای اولیه محسوب می‌شود، اما در ایران تنها برای مبتلایان به بیماری‌های روماتیسمی که بیماری‌شان مقاوم به درمان است، تجویز می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با رفع مشکل بیمه این دارو بتوان آن را برای بیماران بیشتری به کار گرفت، گفت: هم اینک «آلتبرل» که جزو داروهای گران قیمت و بیولوژیک است، برای 15 تا 20درصد بیماران روماتیسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به اینکه «آلتبرل» جزو داروهای بیولوژیک است که به کمک مهندسی ژنتیک به تولید می‌رسد، اظهار داشت: قیمت مشابه خارجی این دارو پیش از تولید در داخل کشور حدود 700 هزار تومان بود که با تولید آن در داخل کشور، واردکننده، قیمت داروی مشابه خارجی را کاهش داد و در حال حاضر قیمت هر آمپول آن 60 هزار تومان است که خوشبختانه بیمه ها تا 70درصد آن را پوشش می‌دهند.

به گفته رییس انجمن روماتولوژی ایران در صورت تصویب هیات دولت، داروی «آلتبرل» (اتانرسپت) با پوشش بیمه‌ای 90 درصد در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه تولید این دارو در منطقه پیشتاز است تصریح کرد: شرکت‌های دارویی ایران که داروهای بیولوژیک تولید می‌کنند، برای ادامه فعالیت نیازمند حمایت‌های دولت هستند.









غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
داروی مورد نظر از تحت پوشش بیمه ای خارج شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
جناب آقای احمد رضا جمشیدی باید به اطلاع جنابعالی برسانم که جهت دریافت داروی مورد نظر به داروخانه 13 آبان مراجعه کردم ولی متاسفانه جواب شنیدم که این دارو از پوشش بیمه ای خارج شده است پیش به سوی پوکی استخوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: