کد خبر: ۳۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 18
شفا آنلاین:ماساژ یكی از سریع ‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رهایی از درد است. افراد در زمان‌های مختلف دست به این كار می‌زنند.
به گزارش شفا آنلاین-ماساژ یكی از سریع ‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رهایی از درد است. افراد در زمان‌های مختلف دست به این كار می‌زنند. اگر دقت كرده باشید، گاهی وقت‌ها كه در بخشی از بدن احساس درد و ناراحتی می‌كنیم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ می‌دهیم یا زمانی كه سردرد داریم، شروع به ماساژ شقیقه و پیشانی خود می‌كنیم. ماساژ، واكنشی طبیعی و غریزی به وجود درد یا عارضه‌ در بدن است كه گهگاه به آن رو می‌آوریم.

با این كه افراد تصور می‌كنند برای انجام ماساژ درمانی، حتماً باید هزینه زیادی را بپردازند، باید گفت: كه هركس می‌تواند ماساژ درمانی را بدون تقبل هیچ هزینه‌ای روی خود انجام دهد. بسياری از افرادی كه می‌گويند به هيچ وجه دست زدن به پاهايشان را دوست ندارند از يك ماساژ محكم و ريتميك پا لذت مي‌برند. 
 
 آموزش ماساژ کف پا 
 
اگر زائو در بخش عمده‌ای از زمان زایمان در تخت خود نشسته یا دراز کشیده باشد، ماساژ پا می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. همراه زائو می‌تواند از قوزک تا نوک انگشتان را محکم ماساژ دهد یا دایره‌های کوچکی با انگشتانش در کف پاهای زائو بکشد. زائو ممکن است در زمان زایمان احساس کند که پا‌هایش بسیار سرد شده‌اند؛ در این صورت ماساژ پا می‌تواند به گرم شدن آن‌ها کمک کند. 
 
 آموزش ماساژ کف پا: 
 
- برای انجام ماساژ پا‌ها، روی یک صندلی کوتاه بنشینید و تمام قسمت‌های کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامی ماساژ دهید. 
 
- برای ماساژ پا یک دست خود را روی پا و دیگری را زیر کف پا قرار دهید و به آرامی‌ از انگشتان پا به سمت قوزک ماساژ دهید و این حرکت را به سمت انگشتان ادامه داده و تکرار کنید. 
 
- پا را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر انگشتان هر پا را محکم فشار داده و به آرامی ‌بکشید. 
 
- با انگشت شست از قسمت بالایی کف پا، به صورت خطی فشار محکم به مرکز کف پا وارد کنید و در قوس و برآمدگی پا، فشاری چرخشی اعمال کنید. این حرکت را در ۲ کف پا انجام دهید. 
 
- یک پا را نگه داشته و به پای دیگر آرام مشت بزنید و با حرکات انگشتان دست در سراسر کف پا حرکات چرخشی انجام دهید. 
 
- از قوزک پا تا ناحیه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را ۵ بار تکرار کنید. 
 
- زانو را با فشار چرخشی انگشتان در ناحیه کاسه زانو ماساژ دهید. ماساژ پا پس از یک ایستادن طولانی می‌تواند عضلات پا را آرام کرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ منظم ران، سیستم لنفاوی را تحریک کرده و ظاهر ران‌ها را بهبود می‌بخشد. 
 
علاوه بر ایجاد آرامش و رفع تنش، متخصصین می‌توانند با استفاده از تحریک نقاط خاصی در کف پا به درمان برخی از بیماری‌ها بپردازند.
برچسب ها: ماساژ ، پا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: