کد خبر: ۳۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 17
شفا آنلاین:دکتر هاشمی گفت: تدوین طرح بهورزی منطبق با نیازهای کشورمان، آن را به یک طرح موفقیت آمیز و کم نظیر در منطقه و جهان تبدیل کرده است.
به گزارش شفا آنلاین-به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی که به دعوت ' محمد موذن اوغلو' همتای ترک خود به آنکارا سفر کرده است، در ملاقات با "رجب آکداغ " وزیر سابق بهداری و سلامت ترکیه گفت: داشتن یک نظام سلامت کارآمد با استفاده از تجربیات دیگر کشورها و انطباق آن با نیازهای خود و در طول زمان میسر می شود.

دکتر هاشمی در خصوص اجرای طرح بهورزی در ایران گفت: کشور ما طرح بهورزی را منطبق با نیازهایش تدوین کرده و این یک طرح موفقیت آمیز و کم نظیر در منطقه و جهان است.

وزیر بهداشت با بیان این که طرح کلی استراتژیک در حوزه سلامت شامل آموزش، درمان، بهداشت و بیمه‌ها و تحقیقات است، گفت: بودجه سال‌جاری حوزه بهداشت و درمان به دستور رییس جمهوری تا دو برابر افزایش یافته و این نشانگر جدیت دولت در حمایت از بخش سلامت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش‌های خصوصی دو کشور در زمینه سلامت می‌توانند همکاری های نزدیکی داشته باشند.

 دکتر هاشمی در خصوص تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: شرکت‌های ترکیه همانند شرکت های بین المللی دیگر یا با مشارکت با شرکت‌های ایرانی می‌توانند در مناقصه های تامین این ملزومات و سایر زمینه‌های دیگر شرکت کنند و ما از این مساله استقبال می کنیم.

در این دیدار ، 'رجب آکداغ' که به مدت 11 سال وزارت بهداری و سلامت ترکیه را عهده دار بوده است و از وی به عنوان عامل اصلی تحول و دگرگونی در نظام بهداشت و درمان ترکیه یاد می شود، گفت: ایران عزم جدی در تغییر و دگرگونی در نظام سلامت خود دارد.

وی در تشریح تجربیات خود افزود: برای تغییر در نظام سلامت باید به جای تغییرات جزیی، تغییرات کلی و یکپارچه را اجرا کرد .

آکداغ با اشاره به اینکه طرح‌های ارایه شده از سوی بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی در بسیار کشورها موفق نیست، گفت: علت اصلی مساله این است که در این طرحها شرایط کشورهای مختلف در نظر گرفته نمی‌شود و عمدتا ریشه یابی نمی شود. الگوهای ارایه شده می باید منطبق بر نیازهای بومی باشد.

گفتنی است، دکتر هاشمی امروز بعد از دیدار با ' محمد موذن اوغلو' همتای ترک خود، از بیمارستان آتاترک در آنکارا و نیز مرکز کنترل پزشک خانواده دیدن می کند و پس از آن به تهران بازخواهد گشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: