کد خبر: ۳۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 17
شفا آنلاین:علت بروز جوش صورت متفاوت است و در افراد مختلف این علت فرق دارد.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر محمدرضا برزگر متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر گفت: جوش صورت یا آکنه معمولا بعد از سن بلوغ ایجاد می‌شود البته در سنین شیرخوارگی و کودکی هم ممکن است دیده شود. 
آکنه معمولا در خانم‌ها خفیف‌تر است ولی از نظر زمانی تا سنین بالاتری، ایجاد می‌شود. ولی در مورد آقایان، آکنه شدید‌تر ولی در سنین پایین‌تر، متوقف می‌شود. 

دکتر برزگر ادامه داد: علل پیدایش آکنه متفاوت است ولی از مهم‌ترین علل آن می‌توان به ژنتیک افراد اشاره کرد بطوریکه ۸۵ درصد علت پیدایش جوش در دختر‌ها و پسر‌ها، به ژنتیک آن‌ها ارتباط دارد. از دیگر عوامل بروز آکنه، چربی پوست است که نقش زیادی در بروز جوش صورت دارد. 

این متخصص پوست افزود: نوعی میکروب در پوست وجود دارد که از چربی پوست تغذیه می‌کند و موجب بروز التهاب ناشی از تجزیه پوست می‌گردد که این التهاب، باعث جذب گلبولهای سفید به داخل پوست شده و آکنه ایجاد می‌شود. از عواملی چون استرس، مصرف شیرینی و هورمون، موارد چندانی در بروز آکنه پوستی گزارش نشده است.
برچسب ها: متخصص ، پوست ، لیزر ، آکنه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید من قسمت شونه هام تا انتهای کمرم جاش جوش و ابله مرغان هست اگه بخواهم لیزر کنم چقد هزینه داره و ایا درمان میش؟؟؟با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید ابتدا ازسوی متخصص پوست و مو معاینه شوید تاپس ازبررسی های لازم درباره میزان بهبودی و هزینه ها اظهار نظرشود.درصورت تمایل می توانید ازخدمات کلینیک خانم دکتر زهره نیکبخت مشاور افتخاری شفاآنلاین نیزبهره مند شوید.باسپاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: