کد خبر: ۳۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 16
شفا آنلاين-کیست ساده کلیه، یک کیسه گرد و صاف با پوستی نازک یا یک کیسه شبیه به جیب پیراهن و با سر بسته است که با مایع پر شده است.

به گزارششفا آنلاين،کیست کلیه ممکن است به صورت تکی و یا چند تایی در کلیه‌ها شکل بگیرد. کیست ساده، شایع‌ترین نوع کیست در کلیه‌ها می‌باشد. این بیماری با بیماری کلیه پلی کیستیک متفاوت است. کلیه پلی کیستیک یک بیماری پیشرونده و خطرناک است که به از دست دادن کلیه‌ها منجر می‌شود. کیست ساده کلیه اغلب باعث ایجاد مشکل حادی نمی‌شود.


علل کیست کلیه

علت بروز کیست ساده کلیه‌ها هنوز به درستی کشف نشده است اما به نظر نمی‌رسد که یک بیماری ارثی باشد. این بیماری در مردان شایع‌تر است. سن نیز یکی از عوامل اصلی موثر در بروز کیست کلیه است. تقریبا نیمی از افراد بالای ۵۰ سال یک یا چند کیست ساده کلیه دارند. اندازهٔ این کیست‌ها با افزایش سن بزرگ‌تر می‌شود به گونه‌ای که بعد از ۱۰ سال ممکن است دو برابر شوند.


 
علائم و خطرات کیست کلیه

کیست ساده کلیه معمولا علائم خاصی ندارد. در اکثر موارد، پزشک در حین انجام یک سونوگرافی و یا توموگرافی کامپیوتری که به منظور تشخیص بیماری دیگری انجام می‌شود، کیست ساده کلیه‌ها را تشخیص می‌دهد. با این حال کیست‌های ساده کلیه ممکن است علائمی از جمله موارد زیر داشته باشند:


• اگر این عارضه‌ها بزرگ شوند و به سایر اعضای بدن فشار وارد آورند می‌توانند منجر به احساس درد در پهلو‌ها، پشت و یا بالای شکم شوند.
• خونریزی
• ایجاد عفونت و بروز علائم ناشی از عفونت مانند تب و لرز
• مختل کردن عملکرد کلیه‌ها (نادر است)

کیست ساده کلیه با فشار خون بالا همراه است اما هنوز رابطه بین این دو بیماری معلوم نیست.


درمان کیست

اگر کیست کلیه شما علائم یا عوارض خاصی را ایجاد نمی‌کند نیازی نیست که به فکر درمان باشید. البته حتما به پزشک مراجعه کنید تا پزشک تائید کند که کیست ساده کلیه شما هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. با این حال در مواردی نادر که کیست شما باعث بروز علائم یا عوارض می‌شود، شما ملزم هستید برای درمان کیست کلیه‌های خود اقدام کنید.


درمان کیست ساده کلیه ممکن است شامل مراحل زیر باشد:


پزشک با استفاده از یک سوزن بلند و از طریق پوست و با کمک دستگاه سونوگرافی وارد کلیه‌ها شده، کیست را سوراخ و آن را تخلیه می‌کند. ممکن است داخل آن را با محلولی که حاوی الکل است پر کند. این کار باعث می‌شود که بافت سخت شده و شانس عود کردن آن پایین بیاید.
در برخی موارد کیست دوباره عود کرده و با مایع پر می‌شود. در چنین مواردی ممکن است پزشک به انجام یک عمل جراحی سنگین‌تر که مستلزم بیهوشی عمومی و ایجاد یک برش بزرگ‌تر است مجبور شود. در این عمل، پزشک به کمک لاپاراسکوپ و سایر تجهیزات پزشکی مایع داخل کیست را تخلیه کرده و دیوارهٔ آن را حذف می‌کند و یا می‌سوزاند. این کار از شکل گیری مجدد آن پیشگیری می‌کند. در این عمل ممکن است لازم باشد که شما برای یک یا دو روز در بیمارستان بستری شوید.




جام جم آنلاین




غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
0
من عمل کیست کلیه در اصفهان بیمارستان امیرالمومنین نزد دکتر کبیری انجام دادا عملم تقریبا خوب بود ولی متاسفانه درحین عمل با کوتر اطاق عمل سوختم
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
آیا کلیه پلی کیستیک هم درمان داره؟لطفا درمورد کورتیکال هم توضیح دهید.
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع باید ازسوی متخصص کلیه بررسی شود تا مشخص شود بیماری درچه مرحله ای است.اینگونه نمی توان دراین باره توضیح داد
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
سلام.چطور میتونم جواب سونوگرافی کلیه رو براتون بفرستم تا نظرتونرو راجع بش بگین.
مدیر پایگاه باسلام
جواب سونوگرافی باید توسط متخصص کلیه و همزمان با بررسی های مختلف تفسیرشود.پس بهتر است به متخصص مراجعه نمایید
وحیدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
یکی از کلیه هايم شش عدد وکلیک دیگرم سه کیست دارد آیا. همان کیست ساده است یا چیز دیگری برای درمان چکار کنم پزشک ها می گویند کیست درمان ندارد
مدیر پایگاه باسلام شما حتما باید تحت نظر متخصص کلیه باشید تا موضوع بررسی وسپس درمان شود
masoud
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
سلام،مادربنده دارای به کیست به قطر7میلی مترهست،توچندماه اخیردوباره به خاطر عفونت کلیوی بستری شده ودارای فشارخون بانوسان زیادشده،میشه خواهشا راهنمایی کنید چه ارتباطی بین این سه موضوع هس؟
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/121925/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D8%AF%DB%8C
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
باسلام چند ما پیش سونوگرافی انجام دادم تو کلیه راستم یک کیست تو پربه قطر 16 میلیمتر بود رفتم دکتر چند دکتر گفتن باید عمل بشی ولی یه دکتر گفت سه ماه صبر دوباره سونوگرافی انجام بده حالا تو کلیه دومم هم پیدا شده دکتر گفت برو نمونه برداری لطفا راهنمایی بفرمایید آیا دچار مشکل حاد نمی شوم هئچگونه دردی ندارم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید سریع سونوگرافی انجام دهید تا براساس نتایج مربوطه پاسخ داده شود
فرزین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
باسلام‌کیست‌کلیه‌را‌بالیزر‌میشود‌عمل‌کرد
مدیر پایگاه باسلام
پاسخ پروفسوربهروزبرومند فوق تخصص بیماری های کلیه:
بادرود
درپاسخ
به پرسش شما باید بگویم کیست کلیه اگر ساده باشد نیاز به هیچ کاری ندارد.به هر
روی شما را باید یک پزشک متخصص مجرای ادرار (ارولوژیست) ببیند و بهترین کار
رفتن به درمانگاه بیما
رستان هائی مانند لبافی نژاد یا هاشمی نژاد است.
گوزل
|
Afghanistan
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
سلام عرض و ادب خدمت شما
خواستم باشما در ارتباط باشم
آدرس
و نمبرتماس تان را بفرسید
مدیر پایگاه باسلام
00989021759652
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: