کد خبر: ۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 14
شفاآنلاین-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تکامل دوران ابتدای کودکی یکی از تعیین کننده‎های مهم سلامت فرد در طول زندگی است. بنابراین باید حمایت‎های خاص و مراقبت‎های ویژه‎ای برای این گروه سنی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش  شفا آنلاین،دکترعبدالمجید فدایی کودکان را مهم‌ترین سرمایه‌های ملی هر جامعه‎ای دانست و اظهارکرد: آینده هر ملت به دست کودکان است.

رییس مرکز بهداشت استان شهرکرد افزود: تکامل دوران ابتدای کودکی، یکی از تعیین کننده‎های مهم سلامت فرد در طول زندگی است. بر همین اساس امروزه قوانین مختلف ملی و بین‎المللی ضرورت توجه به حقوق و نیازهای کودکان را به رسمیت شناخته و بر آن تاکید کرده‎اند.

وی گفت: همچنین محدودیت‎های جسمی و روند رو به رشد عقلی کودکان ایجاب می‎کند که حمایت‎های خاص و مراقبت‎های ویژه‎ای برای این گروه سنی مد نظر قرار گیرد.

فدایی خاطرنشان کرد: با توجه به کنجکاوی و جستجوگری کودکان، ناتوانایی کودکان برای استیفای مستقیم حقوق خویش و نهایتا الگوپذیری آنها، همکاری بخش‌های مختلف در حوزه‌های حمایتی وسیع و چند جانبه را می‏‌طلبد تا سیاستگذاران، آحاد جامعه و والدین الزام حقوق کودکان را کاملا احساس کرده و برای تحقق آن کوشا باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: