کد خبر: ۳۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 09
شفا آنلاین: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: وجود نواقص در اجراي طرح تحول سلامت می تواند متوجه اجراي شتابزده اين طرح در كشور باشد.

به گزارش شفا آنلاین-سليمان عباسي نماينده مردم گنبد كاووس با اشاره به مورد توجه  قرار گرفتن حوزه درمان در طرح تحول سلامت و مغفول ماندن حوزه بهداشت در این طرح اظهار داشت : در پي تحقق بودجه وزارت بهداشت در سال جاري و همراهي مجلس در رابطه با تخصيص منابع به اين حوزه قطعا توقعات زيادي  شكل گرفته است. 

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود:  وزارت بهداشت و درمان از جمله وزارتخانه هاي دولت يازدهم است كه منابع و بودجه فراواني را  كسب كرده و اين  وزارتخانه در هيچ دوره اي از سال به اندازه سال جاري بودجه نداشته است  .

**اجراي شتابزده طرح تحول سلامت 

عباسي با بيان اينكه وزير بهداشت گام هاي موثري را در جهت بهبود شرايط  حوزه سلامت با طرح تحول سلامت برداشته است بيان داشت: وجود نواقص در اجراي طرح تحول سلامت می تواند متوجه اجراي شتابزده اين طرح در كشور  باشد.

  عباسي با اشاره به اينكه کار كارشناسي مطلوبي در راستاي طرح تحول سلامت صورت نگرفت ادامه داد: يكي از نكات حائز اهميت در خصوص طرح تحول سلامت. نگاه درماني به اين طرح بود كه از نگاه بهداشتي و كنترلي در اين حوزه پيشی گرفته و نهایتا منجر به افزايش شاخص هاي مد نظردر حوزه درمان شد.
 اين نماينده مجلس با اشاره به تحقق كاهش هزينه هاي درماني مردم از سوی وزارت بهداشت گفت: با وجود كاهش هزينه ها بهتر بود وزارت بهداشت و درمان در گام اول 70 درصد پرداختي هزينه هاي درماني مردم را در شش ماهه نخست سال به 30 الي 40 درصد برساند و از اين طريق با باقي مانده منابع اسيب هاي بعدي را جبران كند نه اينكه تماما بودجه  این وزارتخانه را صرف حوزه درمان كند. 

وی افزود: حوزه درمان همه بخش سلامت نبوده و نيست چراكه ما ظرفیت های بيشماري در آموزش عالي و حوزه هاي بهداشتي داريم 

عباسي با اشاره به اقدامات موثر وزارت بهداشت  ادامه داد: قطعا عملكرد وزارت بهداشت تا به حال عملكرد مطلوبي نسبت به گذشته بوده است  ولي نكته اي كه نبايد مغفول بماند اين است كه اين وزارتخانه اگر در اينده بازنگري درستي از تخصيص منابع صورت ندهد زنگ خطري را به صدا درآورده كه باز مردم را مورد تهديد قرار خواهد داد.

  عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينكه  مسئولين وزارت بهداشت براي ادامه صرف بودجه اين وزارتخانه بايد گزارشاتي را منطبق با هزينه كرد اقدامات خود  در رابطه با افزايش شاخص ها و كنترل بيماريها در اختيار مجلس قرار دهد تا بتوانند بودجه سال بعد را به همان ميزان سال گذشته دريافت كند بيان داشت:  افزايش منابع و بودجه در اين وزارتخانه  تنها در صورت  بازنگري جدي  در اين حوزه محقق مي شود وگرنه هدر رفت منابع نميتواند بودجه مناسبي را در سال هاي اتي در اختيار اين وزارتخانه قرار دهد.

عباسي در پايان افزود:  بی شک هزينه در بخش درمان به مانند چاهي است كه به راحتي ها پر نمي شود و بهتر است با صرف هزينه ها در حوزه هاي پيشگيرانه از هدر رفت بودجه حوزه بهداشت و درمان جلوگيري كنيم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
0
0
کاملا صحیح است
درواقع این بودجه بیت المال است که بهتر است صرف پیشگیری شود
صرف بهداشت
و تحقیق در زمینه پیشگیری از این سرطانها که پیر و جوان نمیشناسد
نه سرازیر به جیب پزشکانی که کمتر از ۳۰درصد رضایت بیماران را دارند
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
0
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.پیشگیری بر درمان مقدم است.متاسفانه دراین طرح پیشگیری جایی ندارد.شرط اول سلامت داشتن دندان سالم است که اکثر قریب به اتفاق مردم از آن بی بهره اند.دولت در این رابطه چه اقدامی کرده است؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
طرح تحول سلامت به طرح ...تبدیل شده وبیت المال فقط به جیب پزشکان مرود وبس واین خیانت به مردم است.در ظاهر همه فکر میکنند که به نفع مردم است درصورتیکه به ضرر مردم تمام شده از یک سو افزایش تعرفه واز طرفی دیگر ورشکستگی بیمه هاشده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: