کد خبر: ۳۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 06
شفاآنلاین-یک زن 28 ساله که بر اثر حسودی دوست خود با یک ماده شیمیایی سوزانده شده بود بعد از دو سال ماسک سوختگی خود را برای اولین بار برداشت.
به گزارش شفا آنلاین،دو سوم بدن این زن دچار سوختگی درجه 3 شده بود و وی مدت دو سال و نیم یک ماسک بر صورت و تن داشت.

با وجود درد وحشتناکی که وی از زمان حمله متحمل شده بود اما به شدت تلاش کرد تا بتواند دوباره بدن خود را به شکل بازیابد.

به گفته وی، مرگ گزینه راحتتری برای وی به شمار می رفت اما وی هرگز راه آسان را انتخاب نکرد و به شدت تلاش کرد تا بتواند صورت و بدن خود را دوباره بازیابد.

وی خاطر نشان کرد: این سخت ترین، پرصخره ترین و بزرگترین کوهی است که احتمالا می توان به آن فکر کرد.

بخشی از این بازسازی شامل درمان لیزری بود که در جریان آن لایه های بافت سوزانده شدند و بعد پلاسمای خود این بیمار را بر روی پوست شکسته وی ریختند.

وی روز یکشنبه پس از گذشت دو سال و نیم برای اولین بار ماسک خود را از صورت برداشت.

روانپزشکان می گویند: افرادی که دچار سوختگی در اعضای بدن خود به ویژه صورت می شوند معمولا خود را از حضور در جمع و جامعه محروم می کنند . البته این عملکرد در زنان و دختران بیشتر از مردان سوخته مشاهده می شود، زیرا زیبایی یکی از مهمترین شاخص هایی است که زنان به آن اهمیت می دهند.

پزشکان تاکید می کنند: این درحالی است که افراد دارای سوختگی به ویژه در صورت برای سرعت گرفتن روند بهبودی خود نیاز به حمایت بیشتر اطرافیان خود دارند و نباید از جامعه دوری گزینند.

حوادث ناشی از سوختگی سالانه قربانیان زیادی دارد و همه آنها بیشتر از مشکلات جسمی، از ناگواری های شدید روحی رنج می برند.

درایران نیز حوادث ناشی از سوختگی بامواد شیمایی و آتش سوزی بسیاری گزارش شده است.

یکی از مهمترین حوادث در این زمینه آتش سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین آباد (از توابع پیرانشهر) در روز ۱۵ آذر ۱۳۹۱، بود که ۲۹ دانش آموز دختر قربانی به جای گذاشت. همه این دختران جوان دچار سوختگی شدند و دو نفر آنها نیز بر اثر شدت جراحات واردە جان باختند. اگرچه این دانش آموزان روند درمان را طی می کنند اما این حادثه که به جراحت شدید دانش آموزان منجر شد، عوارض روحی و اجتماعی جدی برای حادثه دیدگان، اعضای خانواده آنها و ساکنان روستا ایجاد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: