کد خبر: ۳۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 04
شفا آنلاين-براي معاينه و تشخيص بيماري بايد به پزشک مراجعه کرد اما برخي از معاينه ها را هم مي توان در منزل انجام داد. به عنوان مثال تحمل نسبت به ماده غذايي، بررسي سلامتي سيستم گوارشي و... .
*احتباس مايعات:

به گزارش شفا آنلاين،با کمک شست ۳ تا ۴ قسمت از پا را فشار دهيد. آيا آن قسمتي که فشار داده ايد، چند ثانيه پس از برداشتن شست سفيد مي ماند؟ اگر چنين است، احتباس مايعات داريد به ويژه اگر قوزک و زانوها نيز پف کرده باشد.

براي برطرف کردن اين حالت، مصرف نمک را کاهش دهيد و از مصرف غذاهاي فرآوري شده بپرهيزيد.


*کمبود آهن:

کف دست را باز کنيد و انگشتان را به عقب بکشيد. کف دست سفيد مي شود اما آيا خط هاي عميق دست هم سفيد مي شود؟

اگر چنين است، اين مي تواند نشانه کم خوني باشد. پزشک مي تواند علت کم خوني را از طريق آزمايش خون مشخص کند. افرادي که کم خوني دارند، مصرف گوشت قرمز و سبزيجات سبز را افزايش دهند.


دستگاه گوارش

نفخ به علت مصرف برخي غذاها ايجاد مي شود. مي توانيد اين آزمايش را انجام دهيد. نبض خود را بگيريد، سپس بنشينيد و يک پرس متوسط غذايي را که فکر مي کنيد مشکل گوارشي ايجاد مي کند بخوريد. حال دوباره نبض خود را بگيريد. اگر ضربان به بيش از ۱۰ ضربه در هر دقيقه افزايش پيدا کرده است، احتمال دارد که دچار ناراحتي عدم تحمل غذا باشيد.


کانديدا: (نوع قارچ)

ناشتا، در يک ليوان، آب دهان خود را بيندازيد. اگر پس از ۳۰ دقيقه خاکستري شد يا اين که خط هاي سفيد از آن رشد کرد، ممکن است قارچ کانديدا در بدن داشته باشيد. اختلالات گوارشي يا سيستم ايمني پايين مي تواند اين مشکل را به وجود بياورد. در صورت مثبت بودن نتيجه، به يک متخصص تغذيه مراجعه کنيد.

حس چشايي

گوش پاک کن را به رنگ آبي خوراکي آغشته کنيد سپس روي سطح زبان بماليد. با استفاده از ذره بين، تعداد نقاط آبي (پرزهاي چشايي) را در قسمت جلوي زبان بشماريد. اگر تعداد آن ها بيش از ۲۰ عدد باشد، حس چشايي شما بسيار قوي است. با اين حال بايد دانست که اين حالت را مي توان با افزايش خطر برخي انواع سرطان ها ارتباط داد.



خراسان





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: