کد خبر: ۳۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 03
شفاآنلاین :سومین کنگره بین المللی پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق امروز در شیراز آغاز بکار کرد .
به گزارش شفاآنلاین ،دراین کنگره سه روزه متخصصان قلب و عروق و رشته های مرتبط از ایران و دیگر کشورها حضور دارندکه پروفسور لافونت از فرانسه، مانی از آمریکا ،الکیلانی از مصر ور ملک زاده از ایران از جمله آنهاست .
رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : از 185 پوستر و مقاله ارسالی به دبیرخانه 20 مقاله پرستاری ، 67 مقاله بخش های مختلف پزشکی و 65 پوستر پذیرفته شده است .
دکتر زیبایی نژاد افزود : در کنگره بین المللی پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق به سه طرح تحقیقاتی در زمینه پیشگیری از بیماری قلب و عروق تا سقف دو میلیون و
500 هزار تومان جایزه اهدا می شود.
وی برپایی غرفه های پزشکی شرکتهای مختلف را از برنامه های جانبی این کنگره برشمرد و هدف از برگزاری کنگره بین المللی پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق را پیشگیری و کنترل سکته قلبی بویژه سکته های زودرس قلبی عنوان کرد.
رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود : سخنرانان و پوسترهای کنگره حول محور عوامل موثر در سکته قلبی از جمله تغذیه در پیشگیری اولیه و ثانویه و ورزش درمانی و تاثیرات آن در پیشگیری اولیه و ثانویه است .
دکتر زیبایی نژاد گفت : سخنرانان در زمینه تغذیه، ورزش، طب سنتی و گیاه های دارویی، سلول های بنیادی، ژنتیک ، اعمال آنژیوپلاستی ، جراحی و نقش آن در پیشگیری اولیه و ثانویه و کنترل فاکتورهای خطرزای بیماری های قلبی جدیدترین 
یافته ها و تحقیقات را ارائه می کنند.
وی افزود : این کنگره 12 امتیاز بازآموزی برای پزشکان و 7 امتیاز باز آموزی برای پرستاران دارد و کارگاه های آموزشی هم دارای 4 امتیاز بازآموزی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: