کد خبر: ۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
شفا آنلاین:نوری با اشاره به اینکه هدف تمامی افرادی که در حوزه پزشکی کار می‌کنند حفظ سلامت دهان و دندان است، گفت: برای حفظ سلامت دو حوزه پیشگیری و آموزش در کشور فراموش شده است.
به گزارش شفا آنلاین ، دکتر مهتاب نوری رئیس انجمن ارتودنسیت‌های ایران در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنسیت‌های ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد، بیان داشت: باید پرسنلی برای آموزش و پیشگیری در نظام سلامت در نظر گرفته شود تا در قالب شبکه‌های بهداشتی به عنوان نیروی حد وسط برای ارتقا سلامت افراد مشغول به کار شوند. 

وی افزود: هر‌گاه از سوی سازمان بهداشت جهانی برای بازدید به کشورمان آمده‌اند به وجود نیروی حد وسط برای آموزش سلامت دهانی و دندان تأکید کرده‌اند زیرا با دندانپزشک به تنهایی نمی‌توان به سلامت رسید. 

وی همچنین به نبود تعرفه مشخص در حوزه کاری ارتودنسیت‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: چنانچه دولت تعرفه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، سازمان نظام پزشکی به همراه انجمن‌های تخصصی کار کار‌شناسی را شروع کرده و مشخص می‌شود که برای درمان‌های ارتودنسی چه هزینه‌ای لحاظ شده است. 

دکتر نوری در بخش دیگری از سخنان خود به ورود دندانپزشکان عمومی به حوزه تخصصی درمان‌های ارتودنسی اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه درمان‌های ثابت ارتودنسی به هیچ وجه دندانپزشکان عمومی حق ورود ندارند و حداقل باید ۳سال در این رشته تحصیل کرده باشند. 

به گفته وی بخش دولتی باید بیشتر به مباحث آموزشی و پیشگیری بپردازد و در هرم نیروی انسانی حوزه دندانپزشکی بهداشت کاران و مربیان بهداشت در سرتاسر کشور حضور داشته و ردیف کاری و شغلی برای آن‌ها تعریف شود. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: